اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نذورات محرم به قرارگاه مواسات اهدا شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اعلام ممنوعیت نسبت به اطعام در محل هیات های عزا گفت: عزاداران حسینی نذورات خود را به سمت‌وسوی قرارگاه مواسات اهدا کنند.

نذورات محرم به قرارگاه مواسات اهدا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام علی خادمی در جلسه توجیهی برنامه‌های محرم امسال در خراسان شمالی با حضور خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری مراسم عزاداری‌های محرم و صفر امسال با تأکیدات رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس ستاد ملی کرونا انجام می‌شود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مراسم با نگاه ویژه رهبر انقلاب انجام می‌پذیرد.

وی با تأکید بر رعایت سلامت مردم به‌عنوان جزئی از واجبات و امری ضروری تصریح کرد: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی برای برگزاری مراسم عزاداری در محرم و صفر، استفاده از ماسک بهداشتی در تمام اوقات برگزاری مراسم از سوی حاضران، برپایی مراسم عزاداری در فضای باز، رعایت ارتفاع ۶ متری حسینیه‌ها و تکایا در اجرای برنامه‌ها برخی از دستورالعمل‌های بهداشتی برای هیات های مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از تعیین افرادی برای سرکشی و بررسی وضعیت رعایت دستورات بهداشتی در سطح شهرهای استان خبر داد و گفت: هر شهر و منطقه‌ای به تعدادی بخش تقسیم‌شده که فردی مسئول بررسی وضعیت رعایت دستورات بهداشتی پیش از برگزاری و حین اجرای مراسم عزا است.

وی درباره نحوه استفاده از نذورات در مراسم‌های مذهبی محرم و صفر، خاطرنشان کرد: براساس ابلاغ انجام‌شده تا حدممکن از پخت نذورات در محل هیات ها جلوگیری می‌شود و تهیه جیره خشک و کمک به رزمایش مواسات در دستور کار هیات های مذهبی قرار می‌گیرد.

خادمی از ممنوعیت اطعام در محل هیات ها خبر داد و افزود: در صورت طبخ طعام نذری، باید این نذورات به‌صورت بیرون بر و با رعایت دستورات بهداشتی در ظروف یک‌بار مصرف توزیع شود.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای ایجاد دوگانه سلامتی و مراسم عزا در سطح جامعه تصریح کرد: همچون مراسم‌های شب قدر و دعای عرفه، مردم مؤمن و عزادار خراسان شمالی همراه با سراسر کشور دستورات بهداشتی را رعایت می‌کنند و دشمنان را در این اندیشه‌شان ناکام می‌گذارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین درباره برخورد با هرگونه تخلف از دستورات بهداشتی گفت: تخلفات ابتدا به‌صورت شفاهی، سپس کتبی و پس از آن با لغو امتیاز برگزاری مراسم و هیات همراه می‌شود که در انتها معرفی به دستگاه قضایی نیز اتفاق می‌افتد.

وی در انتها از آمادگی آموزش‌وپرورش و ورزش و جوانان برای ارائه فضا به هیات های مذهبی خبر داد و خاطرنشان کرد: در محلاتی که عبور و مرور میسر باشد و مانع از تردد مردم نشود نیز به مدت محدود می‌توان برای عزاداری دسته‌های هیات های مذهبی از این محل‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول