اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| خرید تضمینی محصولات یکی از ماموریت‌های تعاونی‌های روستایی است

رئیس تعاون روستایی بردسکن با بیان اینکه خرید تضمینی محصولات یکی از ماموریت‌های تعاونی‌های روستایی است، گفت: تامین مایحتاج از جمله تامین نهاده‌های کشاورزی، آرد، بذرهای مختلف و سوخت از ماموریت‌های دیگر تعاونی‌ها در روستاها است.

فارس من| خرید تضمینی محصولات یکی از ماموریت‌های تعاونی‌های روستایی  است

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، مخاطبان در «فارس من»  سوژه‌ای را با عنوان «سازمان تعاون روستایی در بردسکن چه برنامه‌ای دارند» به ثبت رسانده و درخواست پیگیری پیرامون این موضوع را داشته‌اند.

آزاده مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۲ تعاونی روستایی در بردسکن در حوزه‌های تعاونی زنان، تشکل‌ها، نظام صنفی و تعاونی تولید و کشاورزی در حال فعالیت هستند.

رئیس تعاون روستایی بردسکن با بیان اینکه تعداد پنج تعاونی دیگر این شهرستان غیرفعال هستند گفت: علی‌رغم تلاش و پیگیری، ادامه فعالیت سه تعاونی مقدور نیست و دو تعاونی دیگر در دست پیگیری هستیم که بتوانیم این تعاونی‌ها را به جمع تعاونی‌های فعال اضافه کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تامین تسهیلات مورد نیاز تعاونی‌ها اظهار کرد: تعاونی‌ها در مجموعه روستایی مرتب خدمات لازم را در اختیار اعضای خود که همان کشاورزان هستند قرار می‌دهند بنابراین از آنجا که هر روز با درخواست‌های کشاورزان مواجه هستند باید به روزرسانی را در کار داشته باشند و پاسخگو باشند.

رئیس تعاون روستایی بردسکن بیان کرد: تامین مایحتاج از جمله تامین نهاده‌های کشاورزی، آرد، بذرهای مختلف و سوخت از ماموریت‌های تعاونی‌ها در روستاها است.

مختاری از دیگر ماموریت‌های تعاونی‌های روستایی را خرید تضمینی و یا توافقی محصولات نام برد و عنوان کرد: درحال حاضر توسط اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کشاورزی در شهرستان از ابتدای خرید تضمینی گندم که تا امروز هم ادامه داشته بیش از ۵۵۰ تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان را خریداری کردیم و به سیلوهای منطقه تحویل داده می‌شود.

وی قیمت خرید امسال گندم از کشاورزان را توسط دولت ۲۶ هزار ریال عنوان کرد و گفت: امسال به کشاورزان گندمکاری که نوع گندم آنان از موغوبیت بالایی برخوردار باشد، نیز هدیه‌ای داده می‌شود.

رئیس تعاون روستایی بردسکن در مورد پویایی در تعاونی‌ها تولید و کشاورزی را از برنامه‌های این سازمان نام برد و افزود: همه مدیران تعاونی‌ها باید در مجموعه کاری خود دارای یک برنامه مدون و با اجرای طرحی شایسته باشند که مرتب از مدیران این تعاونی‌ها پیگیری می‌شود.

رئیس تعاون روستایی بردسکن، برگزاری مجامع تعاونی‌ها  نیز برنامه دیگر سازمان نام برد که هرساله در موعد مقرر با حضور اعضاء برگزار می‌شود و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت نکات بهداشتی و با راهنمایی به وسیله ویدئو کنفرانس  انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول