اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انتقال حماسه‌آفرینی‌های ایثارگران با قلم خبرنگاران متعهد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه خبرنگاران در ترویج فرهنگ ایثار بنیاد شهید را یاری کنند، گفت: انتقال حماسه آفرینی‌های ایثارگران هنر خبرنگاران متعهد است.

انتقال حماسه‌آفرینی‌های ایثارگران با قلم خبرنگاران متعهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هدایت مظلومی چهارشنبه شب در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه اظهار کرد: خبرنگاران بازوی توانمند بنیاد شهید در جهت ارائه خدمات مطلوب و مثبت به خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان محسوب می‌شوند.‌

وی تصریح کرد: خبرنگاران باید تصویرگر حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و اشاعه دهنده روحیه مجاهدت، جهاد و ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی رزمندگان به‌ویژه شهیدان همیشه جاوید، جانبازان عزیز و آزادگان سرافراز باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران افزود: خبرنگار باید نسبت به مسائل نقد منصفانه داشته و مطالبه‌گر باشد و واقعیات را بیان کند.

این مسؤول ضمن ارج نهادن به مقام و جایگاه ارزشی خبرنگاران گفت: اصحاب رسانه در جهت آگاهی بخشی، تنویر افکار عمومی، آشناسازی نسل سوم و چهارم انقلاب با استقامت، از خود گذشتگی و ایثارگری آزادگان عزیز در دوران اسارت حضور پر رنگ داشته باشند.

مظلومی در بخش دیگری با بیان اینکه آزادگان سرافراز صبر و پایداری را به زیبایی معنا کردند اظهار کرد: اینان همانگونه که در دوران اسارت سختی‌ها و شکنجه‌های دشمنان را تحمل کردند اکنون نیز با اراده‌ای قوی و گامی استوار همچنان به آرمان‌های امام راحل، شهیدان گرانقدر، نظام و انقلاب و مقام معظم رهبری وفادار ماندند.

وی افزود: مدال افتخاری که آزادگان سرافراز بر گردن آویخته‌اند در تاریخ ملت ایران جاودانه خواهد ماند و روحیه استقامت و مقاومت این عزیزان هرگز از ذهن مردم این مرز و بوم پاک نخواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تصریح کرد: 26 مرداد یادآور بازگشت سرافرازانه آزادگان عزیز به میهن اسلامی و فرصت مناسبی برای بازخوانی، رشادت ها و از خود گذشتگی غیور مردان این سرزمین عرصه سالهای دفاع مقدس است.

این مسؤول در خصوص برنامه‌های بنیاد شهید به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان عزیز به ایران اسلامی گفت: همزمان با سالروز بازگشت پیروزمندانه آزادگان عزیز به میهن اسلامی و ارج نهادن به مقام والای آزادگان و مرارت های دوران اسارت، با هماهنگی صدا و سیمای مرکز مازندران مستند پنجره‌ای روبه بازگشت، بازگشت پرستوها، هم رنگ پرستوهای آفتاب، پهلوان ریکا، بوی خاک، وسعت انتظار، یک افق، آخرین خروج، رازهای نگفته و وصال با محوریت آزادگان نخبه، پزشکان و پرستاران فعال در عرصه سلامت پخش می‌شود.

مظلومی افزود: به منظور گرامیداشت یاد و نام 12 شهید کارمند، ویترین موزه آثار شهدای کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران در این اداره کل افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه فرهنگی ( الماس های درخشان) و برگزاری کنگره مجازی الماس‌های درخشان بصورت ویدئو کنفرانس و تجلیل از آزادگان ادارات توسط همان دستگاه از دیگر برنامه های این بنیاد در سالروز ورود آزادگان سرافراز به وطن محسوب می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران دیدار از خانواده‌های آزاده شهید و متوفی، تبلیغات محیطی، تجلیل از چند خبرنگار ایثارگر، اطلاع‌رسانی و پوشش خبری برنامه‌های سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را از برنامه‌های سالروز ورود آزادگان به وطن عنوان کرد.

این مسؤول با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ آزادگی در جامعه اظهار کرد: آزادگان عزیز سال‌ها دور از وطن سخت‌ترین شکنجه‌ها را در دوران اسارت تحمل کردند و اوج ایستادگی و استقامت را به نمایش گذاشتند و امروز وظیفه اصلی ما تکریم و تجلیل و حفظ کرامت انسانی آنان است.

مظلومی با بیان اینکه تجلیل و تکریم از آزادگان سرافراز هر ساله در این ایام برنامه‌های متنوع و گردهمایی متعدد در سطح استان برگزار می‌شود اظهار کرد: به علت شیوع ویروس کرونا در سال جاری، سمت و سوی برنامه‌ها تغییر کرده و بیشتر سعی و تأکید بر تولید برنامه های فرهنگی، هنری، تلویزیونی و فعالیت در شبکه های اجتماعی است.

وی 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را به تمامی آزادگان گرانقدر بویژه آزادگان عزیز استان مازندران تبریک گفت و با گرامیداشت یاد و خاطره آزادگان شهید و متوفی، برای تمامی آزادگان سرافراز صحت و سلامتی، عافیت و سربلندی آرزو کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از زحمات، همراهی، صبر و متانت همسران مکرمه آزادگان که نقش بی‌بدیلی را در عرصه دفاع مقدس و دوران اسارت آزادگان و حتی تاکنون ایفا نموده اند قدردانی کرد.

این مسؤول با اشاره به نقش ایثارگران عزیز در مبارزه با بیماری کووید 19 گفت: ایثارگران در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا در کسوت کادر درمانی اعم از پزشک و پرستار جهت درمان مردم شریف پیشگام هستند و تعدادی از این عزیزان به خیل شهدا پیوستند که یاد و نامشان را گرامی داشته و بر روح مطهرشان درود می‌فرستیم.

مظلومی در رابطه با حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی به ایثارگران، روند روبه رشد ساماندهی گلزار شهدا اقدامات درمانی، وضعیت اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر، ساماندهی و سیستمی کردن مسکن ایثارگران، ارتقای پایش سلامت ایثارگران ، تمرکز زدایی در جهت تسهیل و تسریع خدمات به جامعه معزز ایثارگری و .. توضیحاتی ارائه کرد.

در این مراسم خبرنگاران ایثارگر ضمن بیان دیدگاه‌ها و نظرات کاربردی در عرصه خبر، آمادگی کامل خود را در جهت همکاری با بنیاد در راستای انتقال مسائل و مشکلات مربوط به جامعه معزز ایثارگری، انعکاس برنامه‌های بنیاد شهید و ... بیان کردند.   

در این نشست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به سوالات خبرنگاران در خصوص خدمات جامعه ایثارگری پاسخ داد.

به گزارش فارس، استان مازندران دارای 2 هزار و 360 آزاده سرافراز است که 2 هزار و 208 نفر از این افراد در قید حیات، 127 آزاده متوفی و 25 شهید آزاده هستند.

انتهای پیام/86018/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول