اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراکسیون حزب الله: جریان‌های وابسته به بیگانه از درد لبنانی‌ها برای اهداف سیاسی خود بهره گرفتند

فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان بهره برداری جریان‌هایی وابسته به بیگانه از زخم مردم لبنان در پی انفجار بیروت برای دستیابی به اهداف سیاسی از طریق فتنه انگیزی را در سایه بردباری و هوشیاری مقاومت، شکست خورده خواند.

فراکسیون حزب الله: جریان‌های وابسته به بیگانه از درد لبنانی‌ها برای اهداف سیاسی خود بهره گرفتند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان( وابسته به حزب الله) نشست دوره‌ای خود را بعد از ظهر امروز در «حاره حریک»(بخشی از ضاحیه جنوبی بیروت) به ریاست «محمد رعد» برگزار کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «لبنان  24»، این فراکسیون با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که انفجار بیروت تبعات دردناکی برای خانواده‌های قربانیان این حادثه و همچنین برای همه کشور و ملت لبنان داشت که با بحران‌های مالی، اقتصادی، بهداشتی و معیشتی پی در پی مواجه هستند.

در این بیانیه آمده است: سرزمین لبنان می‌تواند با اراده مخلصانه فرزندان خود رشد کرده و به حیات پر رونق  سابق خود بازگردد،  تجربه‌های گذشته موید این مطلب است و در راس آن تجربه بیرون راندن اشغالگران صهیونیست و تروریسم تکفیری با مقاومتی است که امروز با کمک ارتش و ملت پیروزی‌های سال‌های 2006 و 2017 را تکرار خواهد کرد و نیروهای مقاومت بر عهد و پیمان خود به ملت و شهدایشان که برای دفاع از کشورشان خواب به چشمان خود راه نمی‌دهند، پایبند هستند.

فراکسیون وفاداری به مقاومت تاکید کرد: همه این‌ها همزمان است با فرارسیدن ماه محرم ماه فداکاری و رستگاری که در آن امام حسین(ع) به مظلومان و آزادگان این پیام را داد که برای تحقق حق و عدالت علیه ظالمان و فاسدان انقلاب کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: در شرایطی که همه گیری بیماری کرونا مانع برگزاری مراسم یادبود سید الشهداء طبق روال هر ساله شده است، اما پیروان راه حسین امسال طبق دستورالعمل‌های صادر شده از سوی طرف‌های ذیربط مناسبت‌های محرم را برگزار می‌کنند، زیرا رعایت کامل مقررات بهداشتی در مقابله با این بیماری که به شکلی خطرناک در لبنان شیوع دارد یک تکلیف دینی و ملی است.

فراکسیون وفاداری به مقاومت با بیان اینکه در نشست امروز خود به بررسی تحولات سیاسی از جمله استعفای دولت و رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید پرداخته است، گفت: ما از نخست وزیر مستعفی و وزرای کابینه هم تشکر می‌کنیم که طی چند ماه گذشته همه تلاش خود را کردند و موفقیت‌هایی را بر حسب توان خود به دست آورده و البته نظیر دولت‌های قبلی در برخی زمینه‌ها هم ناکام بودند.

این فراکسیون بر ضرورت کشف همه ابعاد واقعیت‌های مربوط به انفجار بندر بیروت تاکید کرد و گفت: باید یک تحقیق ملی عادلانه و شفاف درباره این فاجعه ملی انجام شود تا عاملان آن در هر مرتبه سیاسی، امنیتی، قضایی و اداری، محاکمه و به اشد مجازات برسند و این فراکسیون هم از طرق قانونی پرونده مذکور را پیگیری می‌کند.

بهره برداری جریان وابسته به بیگانه از انفجار بیروت برای خرابکاری
فراکسیون وفاداری به مقاومت گفت: فرصت طلبان با شتابزدگی از درد ملت برای رسیدن به اهداف سیاسی خود سوء استفاده کردند آن هم به قیمت حاکمیت و مصونیت کشور که این امر نشانه وابستگی آنها به بیگانگان و پروژه های آنهاست.

در این بیانیه آمده است: در شرایطی که کشورمان به بالاترین سطح همبستگی ملی نیاز دارد، طرف‌هایی سیاسی و رسانه‌ای که نیات آنها کاملا لو رفته است، کشور را به هرج و مرج امنیتی، قانون شکنی و ایجاد خلا در نهادهای دولتی سوق دادند و با تخریب باقیمانده چیزی که از انفجار بیروت سالم مانده بود زخم بیروت را عمیق‌تر کردند؛ گویی آنچه که برای پایتخت اتفاق افتاده بود کافی نبوده و از همین رو دست به نیرنگ، گمراه سازی و تحریک کردن مردم زدند، رفتارهایی که از این طرف‌ها در زمان وقوع هر بحران ملی سر می‌زند بدون اینکه محصولی  جز شکست، یاس و نومیدی و افشای نقش خرابکاران آنها داشته باشد.

فراکسیون وفاداری به مقاومت صبر توده مقاومت در برابر تحریکات سیاسی و رسانه‌ای نفرت انگیز و توهین به چهره‌های دینی و ملی و فریب نخوردن آنها با دامی که برای لبنان پهن شده است، ستود و گفت: این بردباری نشات گرفته از یک فرهنگ ملی والا و اهتمام به صلح داخلی و گواه قدرت و هوشیاری در مقابله با فرهنگ دشنام، فتنه، خرابکاری و هرج و مرجی است که نه زخمی را دوا می‌کند و نه خسارت‌ها را جبران می‌کند و نه به نفع آبادانی کشور است، صاحبان آن را هم به هیچ دستاورد سیاسی نخواهد رساند.

فراکسیون وفاداری به مقاومت در پایان هم بر ضرورت تسریع در تشکیل دولتی توانمند، کارآمد، مسئولیت پذیر و ملی گرا در شرایط رویارویی لبنان با پیامدهای انفجار و بحران مالی و اقتصادی آن تاکید کرد.

انتهای پیام/.
 
 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول