اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مراکز توانمندسازی شغلی بانوان در دوران کرونا نیم میلیون ماسک تولید کرد

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق با بیان اینکه مراکز توانمند‌سازی بانوان با تسهیل گری شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق اقدام به تولید بیش از نیم میلیون ماسک کردند از مشکلات آنها به دلیل کمبود مواد اولیه خبرداد.

مراکز توانمندسازی شغلی بانوان در دوران کرونا نیم میلیون ماسک تولید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباسعلی بادیانی، امروز در نشست خبری تعاونی دهیاری بخش مرکزی مشهد اظهار کرد: ۱۶ مرکز توانمند سازی شغلی بانوان، با اخذ مجوز‌های لازم اقدام به تولید شبانه روزی ماسک در ایام کرونا و کمبود ماسک کرده‌اند و تا کنون تعداد ۵۴۳ هزار و ۱۰۰ عدد ماسک توسط این مرکز تولید شده است که در مشهد و استان‌های دیگر توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق ضمن اشاره به عملکرد تسهیل‌گرایانه شرکت تعاونی دهیاری‌ها برای این مراکز، افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات عمده این مراکز، کمبود مواد اولیه و گران بودن آن برای تولید ماسک است که کار این کارگاه‌ها با مشکل مواجه کرده است و نظارت دقیقی بر روند تولید مواد اولیه و عرضه آن وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به سابقه ۱۲ ساله شرکت دهیاری‌ها، اظهار کرد: بخش مرکزی مشهد بزرگترین بخش روستایی کشور محسوب می‌شود که ۶ دهستان و حدودا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که به دلیل بزرگ بودن این بخش، دو شرکت دهیاری در شرق و غرب بخش تاسیس شده است.

بادیانی ضمن اشاره به وظیفه شرکت‌های دهیاری که کمک به اقتصاد، توسعه و فعالیت‌های اجتماعی و عمرانی در روستاهای بخش مرکزی است، ابراز کرد: یک هزار متر خاک برداری بلوار‌ها، ۲ هزار متر مربع زیر‌سازی و جدول‌سازی،۸۵۰ عدد رفلکتور برای ایمن سازی مسیرهای روستایی، ۴۳۰ متر سرعت گیر، ۱۸۶ متر لوله‌‌کشی لوله‌های جمع‌آوری فاضلاب برای روستا‌ها و غرس ۲۵۰ اصله درخت در جاده سیمان مشهد از اقدامات این شرکت در دوره فعلی است.

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بیان کرد: ۱۳۱ هزار و ۳۰۰ متر مربع معابر روستایی بخش مرکزی مشهد آماده آسفالت‌کردن است که با توجه به تصویب طرح اعطای قیر رایگان، می‌توان با همکاری بنیاد مسکن مشهد، این معابر را تا انتهای امسال آسفالت کرد.

وی تاکید کرد: در صورت  توجه نکردن به فرآیند ساخت وساز در روستاها مشکلاتی به وجود می‌آید که تعاونی دهیاری‌ها با همکاری سازمان‌های مربوط، به ساخت و ساز‌های ۶۸ روستای بخش مرکزی نظارت دارند که طبق آمار امسال تا کنون یک هزار و ۳۱۶ اخطار به متخلفین داده شده است که از این بین ۵۵۵ برچسب تخلف ساختمانی در این ساختمان ها نصب و ۸۰ ملک پلمب شده است.

بادیانی ضمن اشاره به ثمرات مثلث اقتصادی- فرهنگی که شامل ارکان حکومتی، نمایندگان مجلس و سرمایه‌گذاران با محوریت یک معین اقتصادی برای استان است، افزود: از خرداد ماه ۹۸، فعالیت تعاونی دهیاری‌ها به عنوان معین اقتصادی- فرهنگی در بخش مرکزی مشهد آغاز شده است که تا کنون ۵۳ تفاهم‌نامه برای توسعه کسب و کار‌های روستایی با ارزش اقتصادی حدودا ۹ تیلیارد ریال و با پیش بینی اشتغال ۱۱ هزار و ۱۱۴ نفر امضا شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق اضافه کرد: ۲۴ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با ارزش حدودا ۴۸ میلیارد ریال با مراکز توانمند‌سازی شغلی بانوان نیز منعقد شده که مسئولیت کار به عهده بانوان است و طبق پیش بینی ۳۴۶ نفر اشتغال در حوزه بانوان ایجاد می‌شود.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم تفاهم نامه این شرکت با خانه مطبوعات استان، مدیریت بهزیستی مشهد، مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد به امضا رسید که شامل طرح حمایت از کسب و‌ کار‌های خبرنگاران عضو خانه مطبوعات توسط شرکت دهیاری‌ها به عنوان معین اقتصادی در زمینه مشاوره، تسهیل گری، کمک به اعطای مجوز و نیز کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی آن‌ها با همکاری دیگر طرف‌های تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول