اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سخنگوی «الکاظمی»: منتظر بیانیه ترکیه درباره تعرض به مرزبانان هستیم

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در واکنش به تجاوز روز گذشته ترکیه به شمال عراق گفت که این کشور منتظر بیانیه آنکارا درباره تعرض به مرزبانان عراقی است.

سخنگوی «الکاظمی»: منتظر بیانیه ترکیه درباره تعرض به مرزبانان هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در گفت‌و‌گو با تلویزیون رسمی عراق به حمله روز گذشته ترکیه به مرزبانان این کشور واکنش نشان داد.

رسانه‌های عراقی عصر روز سه‌شنبه از کشته شدن چهار تن از نیروهای مرزبانی این کشور (دو افسر ارشد، دو سرباز) در حمله پهپادی ترکیه به شمال عراق خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری «بغداد الیوم»، یحیی رسول در این خصوص گفت: «تا به این لحظه، مقامات ترکیه‌ای در ارتباط با  تعرض نیروهایشان به مرزبانان عراقی در بمباران هوایی [دیروز] که منجر به کشته شدن دو فرمانده نظامی شد، بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند. ما منتظر توضیح ترکیه هستیم. ترکیه باید اصل حسن‌همجواری و احترام به حاکمیت عراق را رعایت کند».

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در ادامه گفت: «"مصطفی الکاظمی" فرمانده کل نیروهای مسلح دستور داده است تعرض ترکیه پیگیری شود. این تعرض محکوم شده از جانب ما، مستلزم آن است که در راستای حفظ حسن‌همجواری و روابط دو کشور که عراق بر حفظ آن پافشاری دارد، نیروهای ترکیه بایستی زوایای پنهان این جنایت را روشن کنند و آن دسته افرادی را که در این دست داشتند، به سزای اعمالشان برسانند».

وزارت خارجه عراق در اعتراض به حمله روز سه شنبه ترکیه به شمال این کشور، سفر روز پنجشنبه وزیر دفاع ترکیه به بغداد را لغو کرد و سفیر ترکیه را نیز احضار کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول