اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پلمپ ۸۵۹ واحد از اماکن عمومی در بابل/ تدفین 100 درصدی متوفیان کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در گام سالم‌سازی محیط در بازرسی‌های مشترک با اماکن نیروی انتظامی و اصناف از 4 هزار و 853 اماکن بازدید به‌عمل آمد و 842 مکان پلمب شد.

پلمپ ۸۵۹ واحد از اماکن عمومی در بابل/ تدفین 100 درصدی متوفیان کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل امروز در جمع خبرنگاران، از پلمب ۸۹۵ اماکن عمومی در دو گام سالم‌سازی محیط و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مبارزه با کرونا از ابتدای اسفند تاکنون در بابل خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در طرح سالم‌سازی محیط هزار و ۹۸۲ نفر در مبارزه با کرونا حضور فعال داشتند، گفت: حدود هزار و ۹۱ کیلومترمربع از شهرستان بابل شامل منازل واقع در مناطق قرمز، منازل موارد مبتلا به کرونا، منازل افراد فوت شده، گندزدایی شد.

جوانیان افزود: زندان شهرستان، مجتمع تحت پوشش بهزیستی، مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، مراکز نگهداری سالمندان دولتی بیش از پنج بار گندزدایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد جانباختگان کرونا با پروتکل‌های بهداشتی دفن شدند، بیان کرد: ۲۴ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از مراکز تولیدی، خدماتی، صنایع شهرستان صورت گرفت و حدود ۱۹ هزار و ۶۷۰ واحد هم کد رهگیری سلامت دریافت کردند.

وی اضافه کرد: از ابتدای اسفند تاکنون در دو گام سالم‌سازی محیط و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بازرسی از مراکز و اماکن عمومی از سوی واحد بهداشت محیط معاونت بهداشتی انجام شد.

جوانان گفت: در گام سالم‌سازی محیط در بازرسی‌های مشترک با اماکن نیروی انتظامی و اصناف از ۴ هزار و ۸۵۳ اماکن بازدید به‌عمل آمد و ۸۴۲ مکان پلمب شد، ۸۳ پرونده هم به مقامات قضایی ارجاع شد و بیش از ۲ هزار قلیان نیز جمع‌آوری شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان داشت: در گام دوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی که از ابتدای تیر ماه شروع شد، ۱۰ هزار و ۴۶۹ بازدید از اماکن عمومی صورت گرفت که ۴۳۱ تعداد اخطاریه صادر شده و ۵۳ واحد تعطیل و به دادگاه و تعزیرات معرفی شدند و همچنین سهمیه ۴۶ واحد خبازی قطع شد.

وی یادآور شد: در بررسی‌های صورت گرفته در گام دوم، خواربارفروشی‌ها کمترین و ادارات بیشترین رعایت در انجام نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را داشتند و پمپ بنزین‌ها، نانوایی‌ها، دفاتر پیشخوان، هایپرمارکت‌ها، قنادی و بانک‌ها به ترتیب بعد از خواربارفروشی‌ها کمترین رعایت در انجام پروتکل‌های بهداشتی را داشتند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول