اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آخرین وضعیت پروژه انتقال پساب فاضلاب بندرعباس به صنایع/ خلج طهرانی: در حال تأسیس شرکتیم

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس با بیان اینکه افق نیاز آب منطقه ویژه خلیج‌فارس در طول روز ٢٢٠ هزار مترمکعب است، گفت: انتقال پساب فاضلاب بندرعباس به منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس برای استفاده آب صنایع غرب و پالایشگاه بندرعباس در دستور منطقه ویژه است که در حال حاضر با پیگیری مسرانه این مهم در حال رصد است.

آخرین وضعیت پروژه انتقال پساب فاضلاب بندرعباس به صنایع/ خلج طهرانی: در حال تأسیس شرکتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسن خلج طهرانی صبح امروز درباره آخرین وضعیت پروژه خرید و انتقال پساب فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب این شهر عنوان کرد: مشکل ورود پساب فاضلاب بندرعباس به دریا سالیان طولانی یکی از چالشی‌ترین معضلات شهری این شهرستان بود که بوی نامطبوع آن در اطراف خورهای شهر به‌ویژه خور گورسوزان و همچنین چهره نازیبایی که به ساحل بندرعباس داده بود باعث نارضایتی شهروندان شده است.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین مطالبات مردم در سال‌های متمادی، تعیین تکلیف این وضعیت بوده است.

مدیر عامل منطقه ویژه خلیج فارس ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس امید دارد بتواند این پروژه را با ارائه یک پکیج یکپارچه که شامل توسعه و بازسازی شبکه، ارتقای پمپاژ و بازسازی، ارتقاء و ساماندهی تصفیه‌خانه فعلی، خط انتقال و پمپاژ پساب و شیرین‌سازی این پساب تا حد عمومی مورد درخواست صنایع، به بهره‌برداری برساند و آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس را تأمین کند.

خلج طهرانی با بیان اینکه افق نیاز آب منطقه ویژه خلیج‌فارس در طول شبانه‌روز ٢٢٠ هزار مترمکعب است، گفت: انتقال پساب فاضلاب بندرعباس به منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس برای استفاده آب صنایع غرب و پالایشگاه بندرعباس در دستور منطقه ویژه است که در حال حاضر با پیگیری مسرانه این مهم در حال رصد است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه خلیج‌فارس به نمایندگی از ایمیدرو و شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه خلیج‌فارس مانند فولاد هرمزگان، فولاد کاوه، صبا فولاد، مادکوش، ملی مس ایران، ستاره سیمین هرمز(کنسرسیوم 10 میلیون تن فولاد) و پالایشگاه نفت بندرعباس که نیازمند آب هستند در قالب یک کنسرسیوم، شرکت تأمین توسعه و زیرساخت را در حال تشکیل دارند و سهامداران این شرکت هستند، منطقه ویژه هم مثل دیگر اعضا به‌اندازه بقیه سهامدار این شرکت شده است. وظیفه این صندوق کارهای اولیه برای خرید تضمینی پساب از شرکت ژرف کار جم و احداث واحد شیرین سازی آب از پساب بندرعباس و دیگر زیرساخت‌ها از جمله برق و.... است.

به گفته خلج طهرانی، این پروژه تا مرحله آماده‌سازی قرارداد نیز پیش رفته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس افزود: صورتجلسه تشکیل شرکت به امضای کلیه اعضا رسیده و مراحل قانونی تشکیل شرکت با پشتیبانی آقایان غریب پور (معاون وزیر) و همتی (استاندار هرمزگان) به سرعت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول