اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

یک میلیون پورت VDSL در اصفهان و قم تا پایان سال راه اندازی می شود

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی از راه اندازی یک میلیون دسترسی اینترنت پهن باند ثابت VDSL و FTTH تا پایان سال جاری در شهرهای اصفهان و قم خبر داد.

یک میلیون پورت VDSL در اصفهان و قم تا پایان سال راه اندازی می شود

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ، محمدتقی شفیعی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی  از راه اندازی یک میلیون دسترسی اینترنت پهن باند ثابت VDSL و FTTH تا پایان سال جاری در شهرهای اصفهان و قم خبر داد.

وی افزود: دسترسی ۸۰ درصد خانوارها به پهن باند ثابت با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه در برنامه افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده و ارایه پهن باند ثابت از سوی برخی اپراتورها با همکاری سایر نهادها مانند شهرداری ها، شرکت های توزیع برق و شرکت مخابرات ایران در قالب برنامه زمان بندی شده در برخی استان ها آغاز شده است.

شفیعی درباره نحوه پایش کیفیت سرویس اینترنت در اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی ادامه داد: در استان ‌های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد در ۳۹ مرکز مخابراتی سنجه ‌های مخابراتی نصب شده است که به طور پیوسته در حال رصد شاخص ‎های کیفی و تجربی خدمات اینترنت هستند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی تصریح کرد: گزارش های این سنجه های نصب شده از طریق سامانه نت‎ سنج ‎پلاس در اختیار کاربران قرار می گیرد، بر همین اساس علاوه بر رگولاتوری، مردم نیز می توانند با این سامانه شاخص های کیفیت اینترنت اپراتورها را مشاهده و بر آن نظارت داشته باشند.

شفیعی درباره سایر اقدامات نظارتی در حوزه کیفیت خدمات ارائه شده به مردم بیان کرد: علاوه بر پایش برخط، نظارت بر کیفیت، تعرفه خدمات و تفکیک ترافیک داخلی از بین الملل از طریق بازرسی ‎های حضوری نیز انجام می شود.

وی سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) را یکی دیگر از ابزارهای نظارتی عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی کشور که به علت شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بازرسی های حضوری سازمان تا حدودی محدود شده است، پیگیری شکایات مردم در سامانه ۱۹۵ در شناسایی تخلف های اپراتورها و رفع آنها موثر بوده است.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۲۴ هزار و ۵۴۳ شکایت مربوط به منطقه مرکزی در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از این میان ۱۵ هزار و ۱۳۲ شکایت مربوط به حوزه فناوری و ۹ هزار و ۴۱۱ شکایت نیز مربوط به حوزه ارتباطی است که در حال حاضر ۹۰ درصد این شکایت ها بررسی و به آنها پاسخ داده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول