اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اختصاص یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برای مرمت قلعه تاریخی فرخ‌شهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برای مرمت قلعه تاریخی فرخ‌شهر اختصاص یافته است.

اختصاص یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برای مرمت قلعه تاریخی فرخ‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد جوادی امروز در حاشیه بازدید از قلعه تاریخی فرخ‌شهر با بیان اینکه مرمت کامل این بنای تاریخی  50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: در سال جاری یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برای مرمت قلعه تاریخی فرخ‌شهر اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: طرح جامع مرمت قلعه فرخ‌شهر تهیه و پس از تصویب برای اختصاص اعتبار مورد نیاز به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برای مرمت این قلعه اختصاص پیدا کرده است، اضافه کرد: این مبلغ برای مرمت سقف ورودی، پشت‌بام‌سازی، استحکام‌بخشی، کلاف‌کشی و نازک‌کاری هزینه خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۷ تاکنون چهار میلیارد ریال برای مرمت قلعه تاریخی فرخ‌شهر هزینه شده است، توضیح داد: این بنای تاریخی با دو هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین و یک‌هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا مربوط به اواخر قاجار است و ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۱۲۴۱۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول