اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان امسال به دل خانه‌ها در دورترین نقاط کشور راه یافت

معاون اقتصاد و فرهنگ مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان سراسر کشور امسال به دل خانه‌ها در دورترین نقاط کشور راه یافته است.

مسابقات فرهنگی  هنری دانش‌آموزان امسال به دل خانه‌ها در دورترین نقاط کشور راه یافت

به گزارش خبرزگاری فارس از تهران، حسین صفری معاون اقتصاد و فرهنگ مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در بازدید از دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور با اشاره به اهمیت برگزاری این مسابقات در شرایط کنونی، اظهار کرد: در شرایطی که اکثر فعالیت‌های نمایشگاهی و جشنواره‌های بزرگتر حتی در سطح ملی و بین‌المللی متوقف شده و اجرای آن‌ها به تعویق افتاده است اما با تدبیر  مجموعه وزارت آموزش و پرورش، مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور تعطیل نشده و به صورت مجازی و غیرحضوری در حال برگزاری که بسیار قابل تقدیر است.

 وی با اشاره به اینکه این حرکت و اتفاق ارزشمند باید تقویت شده و در حوزه‌های دیگر نیز جاری شود، ادامه داد: مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران آماده تعامل و همکاری جدی با وزارت آموزش و پرورش در این حوزه است و امیدواریم بتوانیم با حمایت از دانش آموزان برگزیده، تسهیلاتی را نیز برای آن‌ها فراهم آوریم.

معاون اقتصاد و فرهنگ مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران فراهم کردن زیرساخت های اجرایی این جشنواره را کاری بسیار مهم و دشوار خواند و افزود : قطعاً تجربه اولین‌ها خارج از ایراد نیست اما می‌توان با تسلط بر کار ایرادات را در حین اجرا مرتفع کرد.

صفری با تأکید بر اینکه ما باید تلاش کنیم دانش‌آموزان در بعد از این جشنواره رها نشوند، تصریح کرد: اگرچه جرقه اصلی در این مسابقات زده می‌شود اما باید با برنامه ریزی لازم این استعدادها را در مسیر درست قرار دهیم که این یک عزم همگانی را می‌طلبد و آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند شرایط آموزش‌های تخصصی‌تر را برای آن‌ها فراهم آورد.

وی تغییرات فرهنگی در جامعه را بسیار زیاد و پیچیده دانست و گفت: اگرچه نسل جدید از شرایط بهتری نسبت به گذشته برخوردار است اما نباید فراموش کنیم مرکز اصلی شکوفایی استعداد فرزندان، خانه و مدرسه است  و اگر این دو محور اصلی مورد غفلت قرار نگیرد، قطعاً با جامعه‌ای پویاتر در آینده روبه‌رو خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول