اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ضرورت آگاه‌سازی مردم از طرح آجر به آجر/ با مبالغ اندک یک خیر مدرسه‌ساز باشیم

مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری با تشریح طرح آجر به آجر گفت: در این طرح همه مردم می‌توانند با مبالغ اندک در مقام یک خیر به گسترش فضاهای آموزشی کمک کنند.

ضرورت آگاه‌سازی مردم از طرح آجر به آجر/ با مبالغ اندک یک خیر مدرسه‌ساز باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا براتی عصر امروز در جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری با اشاره به جزئیات طرح آجر به آجر گفت: پروژه مهمی که از ابتدای سال پیگیری می‌شود طرح تحول بنیادی آجربه‌آجر است که در این طرح فرهنگ‌سازی در برنامه‌های تحولی آموزش‌وپرورش در دستور اداره کل نوسازی قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری افزود: در طرح آجر‌به‌آجر با یک آجر هم می‌توان در راستای کمک به گسترش فضاسازی آموزشی کمک کرد که برای این امر راهکارهایی اندیشیده شده‌است.

وی با بیان راهکار جهت اخذ کمک‌های مردمی بیان‌کرد: سامانه‌ مردمی به صورت درگاهی راه‌اندازی شده است همچنین می‌بایست فعالیت در رسانه‌های مجازی و یا حضور گسترده دیداری شنیداری و محتوایی تقویت شود.

بیاتی با تاکید بر لزوم ارتباط با صداوسیما این امر را مهم دانست و افزود: باید با صدا و سیما وارد همکاری شویم و تفاهم‌نامه منعقد شود که در حوزه ساخت کلیپ، تیزر و محتواهای دیداری پیام آجر‌به‌‌آجر به مردم رسانده شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان خاطر‌نشان کرد: کل آحاد جامعه علاوه بر خیرین باید درگیر مدرسه‌سازی شوند و با مبالغ جزئی هم امکان حضور در این امر خیر وجود دارد.

وی با اشاره به حضور بیشتر و فعالیت در فضای مجازی گفت: با اطلاع‌رسانی جامع و کامل و آگاه‌سازی مردم از پیامد‌های مثبت این طرح چه در قالب مدرسه‌سازی و چه تجهیز و نوسازی مدارس مردم در این راه به بهترین نحو همراهی می‌کنند.

براتی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت افراد سرشناس نیز در این طرح بسیار تاثیر‌گذار است و برای تبلیغ می‌بایست فعالیت کنند هم‌چنین انجمن‌های خیرین باید در شهرستان‌ها فعال شوند که در شهرستان کیار ۸۵۰ میلیون تومان از طریق طرح آجر‌به‌آجر جمع‌آوری شده است.

در ادامه معاون پشتیبانی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: واژه خیر تداعی‌کننده مبالغ هنگفت برای کمک در امر مدرسه‌سازی است در صورتی که در طرح آجر‌به‌آجر هر فرد با کمک‌های کوچک نیز خیر می‌‌شود و ظرفیت‌های بسیار خوبی است که به محض شروع آن با ویروس کرونا روبه‌رو شدیم که می‌شد از ظرفیت مدارس به طور کامل استفاده کرد.

عضو مجمع خیرین نیز در این مراسم گفت: باید خط تولید ویژه به مدارس اختصاص یابد ‌هم‌چنین روند اخذ پروانه شفاف‌سازی شود که به عهده کدام اداره و یا سازمان است که در اجرای پروژه مشکل ایجاد نشود.

طوبی کوهی‌فایق نیز گفت: تشکیل ستاد‌های بانوان شهرستانی برای فعالیت بیشتر در این زمینه هم‌چنین همراهی بانوان در این امر باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم برای ساخت مدارس خیر جذب کنیم‌.
انتهای پیام/۶۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول