اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مکتب حاج قاسم مکتب دست‌گرفتن و یاری‌رساندن است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مکتب حاج قاسم مکتب انسانیت و ارزش‌های الهی و انسانی‌ست و مکتب مچ‌‌گیری از یکدیگر نیست بلکه دست گرفتن و یاری رساندن است.

مکتب حاج قاسم مکتب دست‌گرفتن و یاری‌رساندن است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین معروفی عصر امروز در همایش نقش رسانه در مکتب شهید سلیمانی و بزرگداشت روز خبرنگار با تبریک این روز به اصحاب رسانه، و درود به روح خبرنگاران شهید  به‌ویژه شهید صارمی اظهار داشت: مکتب حاج قاسم مکتب اهل‌بیت، عاشورا، امام راحل و حضرت آقا است و شخصیتی مانند حاج قاسم از سوی رهبری در جهان اسلام رفت و مکتب را عملیاتی کرد.
فرماندار سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه این مکتب شاخص‌های زیادی دارد عنوان کرد: مکتب حاج قاسم مکتب پاکیزگی، صداقت، اخلاص، مردم داری، مردم یاری، مردم نوازی، عشق به قرآن، ولایت، عشق به وطن، خاک و عشق به ناموس بود.
وی ادامه داد: مکتب حاج قاسم مکتب انسانیت و ارزش‌های الهی و انسانی‌ست و مکتب مچ‌‌گیری از یکدیگر نیست بلکه دست گرفتن و یاری رساندن است.
معروفی با اشاره به اینکه ما برای این مکتب نظامات تعریف کرده‌ایم، افزود: از کارگروه علمی آموزشی در دانشگاه خواستیم کارگروه ۳۰ نظامات را تعریف کند و انتظار ما این است که وقتی کرمان قله سرازیر این مکتب است رسانه به زیبایی باید ۳۰ نظامات این مکتب را تبیین و تشریح کند.
وی عنوان کرد: در کجای دنیا سراغ دارید یک فرمانده عالی‌رتبه در جهان بزرگ اسلام در صف‌آرایی همه جهان کفر قرار بگیرد و فرماندهی کند اما یک نفر را در این جبهه هول ندهد و فقط دست بگیرد و عارف به تمام معنا باشد و همه معادلات دنیا را بر هم بریزد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت:  بیشترین کسانی که می‌توانند این مکتب را ساری و جاری کنند، رسانه‌های زیبااندیش و زیباعمل با هر گرایشی هستند. با هر نگرش سیاسی که داشته باشند این مکتب جامعیت برای انقلاب اسلامی و بلکه برای بشریت دارد و این نسخه شفا است.
معروفی تاکید کرد: این مکتب جلوی دعواها  و منیت‌ها را می‌گیرد به گفته خود شهید سلیمانی «همه به ولایت معرفت پیدا کنیم هیچ کس نمی‌تواند سد فولادی ما را بشکند».
 وی بیان داشت: من در رسانه‌ها خیلی می‌بینم همدیگر را تخریب می‌کنند برای چه این کار انجام می‌شود نتیجه آن چه می‌خواهد باشد، البته فتنه خط قرمز است و تعارف هم نداریم، اما آبروی مومن از حرمت خانه خدا بالاتر است.
 سردار معروفی خاطرنشان کرد: در برخی از مواقع ممکن است با یک قلم‌زدن نادرست یک گروه را به بیراه بکشید. قلم حرمت دارد و نباید از این قلم در راه انحراف استفاده کرد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: مراقب باشیم برخی مواقع یک قلم‌زنی جمعیتی را به سمت دیگر سوق می‌دهد و آن قلم‌زنی نادرست فردای قیامت پاسخگویی دارد.
معروفی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: حاج قاسم در طول ۲۱ سال که فرمانده جبهه اسلام و مقاومت بود یک ساعت آرامش نداشت و خانواده‌اش ۲۱ سال با یک شهید زندگی کرده‌اند و به همین دلیل یکی از نظامات را خانواده قرار داده‌ایم.
وی تاکید کرد: حاج قاسم یک فارس است، اما همه جهان عرب و منطقه به او ارادت دارند.  
معروفی گفت: برای برگزاری سالگرد سرادر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی چه در شرایط کرونایی و غیرکرونایی برنامه داریم.
وی بیان کرد: حاج قاسم  برای کرمان سیدالشهداء ثارالله ما است  و استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان به وجود حاج قاسم افتخار می‌کردند و ایشان را از خودشان می‌دانند.
  فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: مقام‌معظم رهبری فرمودند اگر ما بر جریان تحریف فائق نیاییم نمی‌توانیم به جریان تحریم غلبه کنیم.بنابراین زمانی که نگاه ما خرد، جناحی، گروهی باشد نمی‌توانیم حقیقت انقلاب و ملت ایران را بیان، تشریح و مقابله با جریان تحریف نولیبرالیسم داخل کشور داشته باشیم زیرا نگاه‌ها را به جایی می‌برد که توان استعدادهای خودجوش جوانان ما را می‌گیرد.
  سردار معروفی معروفی تاکید کرد: تبیین و تشریح باید در مقابل تحریم تبدیل به نهضت شود و حقایق را باید به مردم با صداقت بگوییم، هرجا با مردم با صداقت رفتار کردیم مردم‌ محکم در میدان ایستادند.
انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول