اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

وضعیت شیوع کرونا در آبادان، نارنجی و کاملا شکننده‌ است

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: وضعیت سفیدی به لحاظ ابتلا به کرونا نداریم و وضعیت نارنجی و کاملا شکننده است؛ شرایطی را پیش رو داریم که امکان مواجه با پیک دوم ابتلا را در جنوب غرب خوزستان داریم.

وضعیت شیوع کرونا در آبادان، نارنجی و کاملا  شکننده‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شکراله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان امشب در جلسه هماهنگی ستاد مقابله با کرونا شهرستان آبادان، اظهار کرد: هیچ وضعیت سفیدی به لحاظ ابتلا به کرونا در آبادان نداریم؛ در حال حاضر در شرایط آبادان به لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت نارنجی و کاملا شکننده است.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و صفر، افزود: فصل الخطاب ما مقام معظم رهبری است که فرمودند در برپایی آئین های خاص این ایام بایستی تابع دستورات و تصمیمات ستاد کرونا است.

سلمان زاده بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی به عنوان دبیر برگزاری مراسمات محرم باید بازدیدهای مستمری را از محل برگزاری مراسمات توسط هیات های مذهبی داشته باشد و ما نیز در این موضوع کنار آنان هستیم. 

 رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان سلامت مردم و جامعه را در راس تمام امور دانست و گفت: طبق توصیه‌های انجام شده برگزاری مراسمات بایستی در محیط باز و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی انجام شود.

وی عنوان کرد: شهروندانی که در ایام محرم نذوراتی از جمله پخت غذا دارند، می توانند این نذورات را به صورت بسته های معیشتی و یا با پیوستن به پویش «نذر ماسک» در جهت کمک به افراد نیازمندی که بضاعت تامین مایحتاج و یا ماسک را ندارند، ادا کنند.

سامان زاده با اشاره به سفرهای تابستانه بیان کرد: اگر چه شاید در این شرایط گرم آب و هوایی گردشگر و مسافر کمتری به این منطقه می آید اما بسیاری از شهروندان آبادانی به مشهد، اصفهان، شیراز و شهرهای شمالی سفر می‌کنند که این شهرها در وضعیت قرمز هستند و امکان انتقال بیماری از این شهرها به آبادان امکان پذیر است.

وی با اشاره به کنترل بیماری کرونا اظهارکرد: بابت کنترل بیماری سخت گیری‌هایی لازم انجام شد و یا در حال اجراست، تجربه نشان می دهد که هر جا بیماری را مدیریت کردیم موفق بودیم و هر جا بیماری ما را کنترل کرد شکست خوردیم و به اوج ابتلا رسیدیم و بیمارستان‌ها از افراد مبتلا به کرونا پر شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه پلیس کرونا تا حد زیادی به کاهش و کنترل این بیماری کمک کرد، افزود: شرایطی را پیش رو داریم که امکان مواجه با پیک دوم ابتلا (افزایش شمار مبتلایان) را داریم، تا زمانی که واکسن این بیماری کشف نشود موضوع جدی بودن این بیماری و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی همچنان پا برجاست.

سلمان زاده گفت: باید از تمام ظرفیت ها برای مقابله با این بیماری استفاده شود و ضمن اعتماد به مردم از آنان بخواهیم تا همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

انتهای پیام/72058

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول