اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

استفاده از زبان و ابزار هنر برای کمک به درمان بیماران

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از روش‌های اصلی مداخله و درمان مسائل روانشناختی استفاده از زبان و ابزار هنر برای کمک به درمان بیماران است.

استفاده از زبان و ابزار هنر برای کمک به درمان بیماران

به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود شکوهی مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در نشستی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات به شکل مجازی و غیرحضوری تجربه‌ای بسیار جدید و نو در آموزش و پرورش بوده که قابل توجه و اهمیت است، اظهار کرد: اگرچه ممکن است اشکالاتی هم در این زمینه وجود داشته باشد اما نباید این نقص‌ها این حرکت بزرگ را تحت شعاع قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های اثرگذار در جهت آسیب‌های اجتماعی قطعاً ابزار و زبان هنر است، ادامه داد: هر چه  بتوانیم در این زمینه به تعامل بیشتری با اداره کل فرهنگی هنری بپردازیم ، قطعاً به نتایج مطلوب‌تری دست خواهیم یافت که نتایج آن به سود دانش‌آموزان و جامعه خواهد بود.

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش برگزاری جشنواره به صورت حضوری را بسیار موثرتر دانست و افزود:  اگرچه تعاملات حضوری و رودرو کیفیت خاص خود را دارد و زبان بدن خود بخشی از انرژی را منتقل می‌کند اما نباید کار جدید و خلاقانه‌ای که در زمینه برگزاری مجازی مسابقات در شرایط کنونی انجام گرفته است را نادیده بگیریم.

شکوهی با اشاره به اینکه قطعاً فضای مجازی محدودیت‌های خود را به همراه دارد، تصریح کرد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در فضای مجازی می‌تواند یک الگوسازی را در دانش‌آموزان ایجاد کرده و باعث تشویق و ترغیب دیگر دانش‌آموزان برای حضور در مسابقات فرهنگی و هنری شود. 

وی اضافه کرد: حتی اگر شیوع بیماری کرونا هم از بین برود نباید از این فرصت ایجاد شده در فضای مجازی غافل شد چرا که دسترسی‌ها به این فضا راحت‌تر، کم هزینه‌تر و گاهی نیز عادلانه‌تر خواهد بود.

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود یکی از روش‌های اصلی مداخله و درمان مسائل روانشناختی را استفاده از زبان و ابزار هنر برای کمک به درمان بیماران دانست و تأکید کرد : باید در این زمینه کار جدی‌تری انجام گرفته و با فراهم کردن منابع و محتواهای لازم و در اختیار قرار دادن در مراکز مشاوره و روان درمان از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم چرا که معتقدم اثربخشی هنر و درمانی که به واسطه آن انجام می پذیرد نیز مؤثرتر و پایدارتر است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول