اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چاووش اوغلو: ارمنستان ثابت کرده که قابل اعتماد نیست

وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای خود از جمهوری آذربایجان در آنکارا به مواضع ارمنستان در قبال منازعه قره‌باغ تاخت و این کشور را «غیرقابل اعتماد» خواند.

چاووش اوغلو: ارمنستان ثابت کرده که قابل اعتماد نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در دیدار با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان بر تداوم حمایت آنکارا از باکو تاکید و ارمنستان را «کشوری غیرقابل اعتماد» توصیف کرد.

به گزارش دیلی صاباح، «جیحون بایراموف» امروز سه شنبه در اولین سفر خارجی خود در مقام وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به آنکارا سفر و با همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرد.

به دنبال این سفر، او و «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

وزیر خارجه ترکیه در این کنفرانس بر ادامه حمایت آنکارا از باکو تاکید و درباره درگیری‌های مرزی اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان اظهارنظر کرد.

چاووش اوغلو با تاختن به مواضع و اقدامات ارمنستان در قبال منازعه قره‌باغ گفت: «ارمنستان ثابت کرده که یک کشور قابل اعتماد نیست».

به گفته وزیر خارجه ترکیه، ارمنستان از تن دادن به گفت‌و‌گو و مذاکره برای حل اختلافات با جمهوری آذربایجان امتناع می‌کند.

سخنان چاووش اوغلو در ادامه حمایت‌های مقام‌های ترکیه از جمهوری آذربایجان درباره درگیری‌های اخیر نظامی مرزی این کشور با ارمنستان مطرح شده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۱۲ جولای (۲۲ تیر) آغاز شد و به تبادل آتش خونین بین نظامیان دو طرف منجر شد و تلفاتی نیز برجا گذاشت.

جمهوری آذربایجان ادعا می‌کند آغازگر این تنش‌ها حملات توپخانه‌ای نظامیان ارمنی در ناگورنو-قره باغ بوده و ارمنستان نیز در مقابل مدعی است که تنش‌ها بعد از تلاش‌های ارتش آذربایجان برای حمله به مواضع ارمنستان افزایش یافته است.

ساعاتی قبل از ورود وزیر خارجه جمهوری آذدربایجان به آنکارا، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از رزمایش نظامی مشترک هوایی دو کشور خبر داد.

طبق اعلام این وزارتخانه، جنگنده‌های اف ۱۶ ترکیه به همراه هواپیماهای آذربایجان در رزمایش «عقاب تورآذ» در این کشور حوزه دریای خزر به پرواز درآمدند.

رزمایش نظامی مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول