اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جذب اعتبارات تکمیل تالار و کتابخانه مرکزی با جدیت دنبال می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: جذب اعتبارات لازم برای تکمیل تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی را با جدیت دنبال می‌کنیم.

جذب اعتبارات تکمیل تالار و کتابخانه مرکزی با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم توجه به زیرساخت‌های فرهنگی است که در این راستا دو طرح بزرگ تالار و کتابخانه مرکزی در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: این دو پروژه از چندین سال گذشته به صورت نیمه کاره رها شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته هم اکنون با پیشرفت خوبی در حال اجراست و جذب اعتبارات لازم برای تکمیل تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی را با جدیت دنبال می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان داشت: کتابخانه مرکزی از طرح‌‌های مهم استان در حوزه فرهنگی است که می‌تواند به عنوان ظرفیت خوبی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

زندیه وکیلی گفت: در حوزه آب نیز تا سال گذشته ۵۰ درصد از شهر اراک به خط انتقال آب سد کمال صالح متصل بود که با اقدامات صورت گرفته هم اکنون به 80 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد از مناطق محروم از آب سدکمال صالح تا یک سال و نیم آینده از این آب بهره‌مند خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به آلودگی هوای اراک تصریح کرد: تعداد روزهای آلوده در اراک کاهش داشته و تصویب طرح جامع کاهش آلودگی تاثیر مثبتی در این روند داشته است.

زندیه‌وکیلی با بیان اینکه خوشبختانه آلودگی هوای اراک سمی نیست افزود: با اقدامات و نامه‌نگاری‌هایی که شده بود توانستیم میزان مصرف مازوت را طی 5 سال به صفر برسانیم اما در شرایط خاصی در بعضی از روزها سوخت مازوت استفاده می‌شد و هوای شهر را آلوده می‌کرد.

وی تصریح کرد: در مدت 5 سال توانسته بودیم میزان مصرف مازوت را به صفر برسانیم اما زمانی که فشار کشوری و مصوبات شورای امنیت ملی کشور ابلاغ می‌شد شاهد آلودگی هوا می‌شدیم و بیش از چند بار در سال مازوت سوزانده می‌شد اما تقریبا در 3 سال گذشته بیشر آلودگی هوا از نوع ذرات گرد و غبار محلی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با بیان اینکه شرکت ایرالکو در گذشته گاز HF تولید می‌کرد که سرطان‌زا بود اظهار داشت: با پیگیری‌های زیادی توانستیم حدود 700 دیگ را به مرور از رده خارج کنیم تا به اشتغال و تولید آسیبی نزند و این باعث شده تا این گاز سرطان‌زا تولید نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول