اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تشکیل خانه‌های هلال ظرفیتی مهم در پیشگیری از حوادث و بحران‌ها است

فرماندار شهرستان فراهان گفت: تشکیل خانه‌های هلال ظرفیتی مهم برای مقابله و پیشگیری از حوادث و بحران‌ها است.

تشکیل خانه‌های هلال ظرفیتی مهم در پیشگیری از حوادث و بحران‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسن خزائی‌پور ظهر امروز در نشست هماهنگی راه‌اندازی خانه‌های هلال در فراهان اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیای شهرستان فراهان و زلزله‌خیز بودن منطقه راه‌اندازی خانه هلال در شهرها و روستاها که در مدیریت بحران نقش اساسی را ایفا می‌کنند، برای مقابله با بلایای طبیعی امری ضروری است.

وی اظهار داشت: دهیاران بر اساس قانون، مدیران شورای هماهنگی مدیریت بحران در روستاها هستند و باید علاوه بر دانش و آگاهی لازم اشرافیت خاصی نسبت به تمام نقاط روستا داشته باشند.

خزائی‌پور بیان داشت: تشکیل خانه‌های هلال ظرفیتی مهم برای مقابله و پیشگیری از حوادث و بحران‌ها است که امیدواریم با راه‌اندازی خانه هلال در شهرستان و با بهره‌گیری از ظرفیت اعضاء داوطلب و امدادگر در پاسخگویی مناسب و ارائه خدمات موثر عمل کنیم.

 

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز گفت: جمعیت هلال احمر استان هر ساله برنامه‌های مختلفی را در این راستا داشته و دارد که افتتاح خانه‌های هلال یکی از این برنامه‌ها است.

علیرضا محمودی با اشاره به افتتاح خانه‌های هلال در مناطق مختلف استان همزمان با مناسبت هفته دولت افزود: در حال حاضر ۳۵ خانه هلال فعال در سطح استان داریم.

 ۳۵ خانه هلال فعال در سطح استان مرکزی وجود دارد که در هفته دولت 131 خانه هلال دیگر راه‌اندازی می‌شود

وی در ادامه با بیان اینکه خانه‌های هلال یکی از مقوله‌های مهم جمعیت هلال احمر بوده و مورد تاکید جمعیت هلال احمر قرار گرفته‌اند، ادامه داد: در همین راستا با توجه به وسعت و جمعیت شهرستان‌ها، خانه‌های هلال بیشتری در سطح استان تاسیس خواهد شد.

وی اضافه کرد: در هفته دولت در نظر است که تعداد 131 خانه هلال در سطح استان افتتاح شود که بهره‌برداری از 11 خانه هلال در شهرستان فراهان در اولویت است و در مجموع خانه هلال استان تا یک ماه آینده به 166 خانه می‌رسد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی هدف اصلی از تاسیس خانه‌های هلال را وجود محلی برای انجام خدمات داوطلبانه و به خصوص برای جوانان دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه روستاها آسیب پذیرترین مناطق در هنگام حوادث هستند و کشور ما کشوری حادثه‌خیز است، مردم باید آمادگی خویش را در مقابل حوادث و بلایای طبیعی و حتی بلایای انسان ساخت حفظ کنند.

محمودی آموزش‌های همگانی و امداد و کمک‌های اولیه را اولین اقدام بعد از تاسیس خانه‌های هلال، دانست و گفت: این آموزش‌ها به عموم مردم روستا به خصوص جوانان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول