اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رسیدگی به ۲۱۸ پرونده جنایی و بازداشت چند مسئول سعودی در ارتباط با فساد

یک مسئول سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی با اشاره به رسیدگی به ۲۱۸ پرونده جنایی در دوره اخیر از بازداشت شماری از مسئولان این کشور در ارتباط با فساد خبر داد.

رسیدگی به ۲۱۸ پرونده جنایی و بازداشت چند مسئول سعودی در ارتباط با فساد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مسئول سازمان نظارت و مبارزه با فساد در عربستان سعودی گفت که در دوره اخیر به ۲۱۸ پرونده جنایی رسیدگی شده است.

او همچنین به چندین پرونده فساد اشاره کرد و گفت که در پرونده نخست یک تاجر در منطقه الشرقیه و ۱۰ شهروند از جمله عضو کنونی شورای مشورتی، یک قاضی سابق، مسئول دفتر اسناد، کارمند سابق بانک، رئیس پلیس سابق منطقه و مدیر سابق اداره گمرک یکی از فرودگاه‌ها بازداشت شدند و تعدادی از افسران بازنشسته نیز متهم این پرونده هستند که به دلیل شرایط جسمانی آن‌ها بازداشت نشدند.

طبق گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، تاجر منطقه الشرقیه به پرداخت رشوه به مبلغ ۲۰ میلیون ریال و نیز دست داشتن در پولشویی و انجام معاملات صوری متهم است که عضو مجلس شورای مذکور و تعدادی دیگر از متهمان با او همدست بوده و توانسته‌اند به تسهیلات و وام‌هایی از بانک‌هایی داخلی و خارج عربستان به صورت غیرقانونی دست یابند.

این مسئول سعودی همچنین گفت که در پرونده دیگری نیز مدیر یکی از بنادر و تعدادی از کارکنان آن از جمله مدیر روابط عمومی و مدیر اداره پروژه‌ها و دو تن از کارکنان اداره انبارداری به دلیل سوء استفاده از شغل خود در راستای تأمین منافع شخصی و کسب مال غیرقانونی و پولشویی از طریق دستیابی به پروژه‌هایی در بندر با استفاده از موسسات تجاری که صاحبان آن در بازداشت هستند، بازداشت شده‌اند.

وی افزود که در پرونده دیگری نیز مسئول یکی از نهادهای امنیتی با درجه سرتیپی و چهار نفر از افسران و نیز مسئول مالی وزارت دارایی به دلیل دست داشتن در پرونده جعل مجوز مربوط به واردات خودروهای ویژه مراسم حج در سال ۱۴۴۱ بازداشت شدند و متهمان این پرونده به جعل امضا و تغییر دستورات مربوط به واردارت ۱۷ خودرو به واردات هفت خورد و یک خودروی لوکس مرسدس بنز برای استفاده شخصی متهم هستند و علاوه بر آن یکی از افسران به اعطای ۱.۷ میلیون بنزین به صورت غیرقانونی به یکی از شرکت‌ها متهم است.

به گفته وی همچنین در یک پرونده دیگر استاندار سابق یکی از مناطق به دلیل دریافت یک خودروی لوکس از یک تاجر در ازای اعطای تسهیلات به وی در ادارات دولتی همان استان، متهم شده است.

خبرگزاری عربستان (واس) همچنین گزارش کرد که وزارت گارد ملی سه نفر از کارکنان این وزارتخانه را به دلیل سوء استفاده از منصب و سرقت دارو از انبارهای متعلق به این وزارتخانه بازداشت کرده است.

همچنین یکی از کارکنان وزارت محیط زیست، آبیاری و کشاورزی نیز به دلیل دریافت مبلغ ۲۰ هزار رشوه به عنوان بخش اول رشوه‌ای به ارزش ۵۰ هزار ریال از یکی از شرکت‌ها در ازای ارائه تسهیلات به آن شرکت برای اجاره ساختمان متعلق به این وزارتخانه، بازداشت شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول