اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افزایش ۲۵۰ تخت‌ بیمارستانی ویژه بیماران مبتلا به کرونا در سنندج

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اختصاص ۲۵۰ تخت بستری به بیمارستان‌های بعثت و کوثر سنندج برای بیماران مبتلا به کرونا طی هفته گذشته خبر داد.

افزایش ۲۵۰ تخت‌ بیمارستانی ویژه بیماران مبتلا به کرونا در سنندج

محمدصدیق جدیدالاسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، به اقدامات معاونت درمان دانشگاه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون در راستای مقابله و پیشگیری از این بیماری اشاره کرد. 

وی در ادامه تدوین و اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های درمانی، تعریف بیمارستان‌های ریفرال کرونای استان و اختصاص بخش اورژانس، یک بخش جنرال (ترجیحا عفونی یا داخلی) و بخشICU بیمارستان‌ها به بیماران کووید 19 را از جمله این اقدامات بیان کرد.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعین نقاهتگاه در سطح  استان برای مراقبت بعد از ترخیص و آمادگی برای پذیرش بیماران، اعلام آمار موارد پذیرش، بستری، مرگ، موارد مثبت و موارد منفی به صورت روزانه از دیگر اقدامات بوده است.

 

جدیدالاسلامی با اشاره به بهره‌برداری از آزمایشگاه تخصصی کرونا در هفته‌های اول شیوع بیماری در بیمارستان توحید سنندج افزود: از این لحاظ کردستان جزو استان‌های پیشتاز بود به طوری‌که به جای 72 ساعت ارسال نمونه به انستیتو پاستور تهران و اخذ جواب، طی ۲۴ ساعت نتایج آماده می‌شدند.

۸۲ مورد بازدید مدیریتی از مراکز تابعه استان

وی با بیان اینکه اسفند سال گذشته ۴۳ مورد بازدید مدیریتی و کارشناسی تیم نظارتی معاونت درمان از بیمارستان‌های تابعه انجام گرفت، خاطرنشان کرد: فروردین امسال ۴۷  مورد و اردیبهشت ۳۵ مورد بازدید مدیریتی و کارشناسی تیم نظارتی معاونت درمان از بیمارستان‌های تابعه صورت گرفت.

تعطیل نمودن مطب‌ها و مراکزدرمانی سرپایی اعم از خصوصی، خیریه و غیره جهت پیشگیری از انتشار بیماری بوده است

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه افزود: تعطیل نمودن مطب‌ها و مراکزدرمانی سرپایی اعم از خصوصی، خیریه و غیره جهت پیشگیری از انتشار بیماری، پایش عملکرد پزشکان شاغل در بیمارستان‌های شهرستان‌های تابعه توسط تیم کارشناسی خبره دانشگاه شامل فوق تخصص ریه، فوکال پوینت کرونای دانشگاه، معاون درمان، مدیر درمان،  از دیگر اقدامات در راستای پیشگیری و مقابله با این بیماری بوده است.

عمل‌های جراحی با شیوع کرونا لغو شد

جدیدالاسلامی با اشاره به  لغو همه اعمال جراحی الکتیو در بیمارستان‌های استان در ایام شیوع کرونا اضافه کرد: پرداخت حق الزحمه پرسنل درگیر در کرونا، تامین و بکارگیری نیروهای قرارداد 89 روزه در این ایام انجام شده است. 

وی افزود: ۲۹ دستگاه سی‌پپ و بای‌پپ 21، از محل وزارت متبوع و هشت دستگاه از محل کمک‌های خیرین تهیه شده است.

خرید ملزومات پزشکی جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲ دستگاه DC شوک، ۱۰ ساکشن جراحی، ۱۱ دستگاه مانیتورینگ تخت ویژه ICU، ۲ دستگاه Blood Gas، ۹ دستگاه پالکس اکسی‌متر ثابت و ۱۶۷  دستگاه انگشتی، ۸۹  دستگاه تب‌سنج لیزری از جمله ملزومات پزشکی خریداری شده در این ایام است.

جدیدالاسلامی با اشاره به اختصاص ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز پرتابل (کانتینردار ۶۰۰  لیتری)، ۲ دستگاه تانک اکسیژن ۳۰ و ۵۰ هزار لیتری در بیمارستان‌های استان، تصریح کرد:  وزارت متبوع جهت تأمین یک دستگاه CT-Scan برای بیمارستان‌های شهرستان مریوان موافقت نموده است.

 

خرید ۴۰ دستگاه ونتیلاتور برای بیمارستان‌های کردستان 

وی با اشاره به تهیه ۱۰ دستگاه ونتیلاتور پرتابل از محل کمک‌های خیرین، افزود: 8 دستگاه دستگاه اکسیژن‌ساز پرتابل بیمارستانی کوچک اهدایی خیرین هلال احمر از جمله اتجهیزات پزشکی اخذ شده توسط دانشگاه در این ایام است.

 8 دستگاه دستگاه اکسیژن‌ساز پرتابل بیمارستانی کوچک اهدایی خیرین هلال احمر از جمله اتجهیزات پزشکی اخذ شده توسط دانشگاه در این ایام است

 

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خریداری یک دستگاه رادیولوژی پرتابل و یک دستگاه رادیولوژی ثابت از دیگر ملزومات و تجهیزات پزشکی متخص به ایام کرونا است. 

جدیدالاسلامی با بیان اینکه یک دستگاه ونتیلاتور پرتابل و ۶ دستگاه ونتیلاتور ثابت به بیمارستان‌های شهرستان مریوان اختصاص یافت.

افزایش تخت‌های بیمارستانی

وی با اشاره به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی با توجه به نیاز بیماران مبتلا به کرونا در استان، افزود: سه تخت ویژه به بیمارستان سینا در کامیاران، سه تخت ویژه به بیمارستان امام خمینی (ره) در دیواندره،  ۲ تخت ویژه به بیمارستان شهید بهشتی قروه اختصاص یافت.

وی از اختصاص دو دستگاه سونوگرافی به مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی بعثت و توحید سنندج و  یک دستگاه ونتیلاتور پرتابل و ۶ دستگاه ونتیلاتور ثابت به بیمارستان سینا در کامیاران، اختصاص یک دستگاه ونتیلاتور پرتابل و ۶ دستگاه ونتیلاتور ثابت به بیمارستان امام خمینی (ره) دیواندره، یک دستگاه ونتیلاتور پرتابل و سه دستگاه ونتیلاتور ثابت به بیمارستان شهید بهشتی قروه  خبر داد.

 

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه، بازدید نظارتی از مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی بعثت، توحید و کوثر جهت تسریع در خدمت رسانی به بیماران درگیر با بیماری کووید 19، بازدید معاونت درمان و تیم مدیریتی ستادی از بیمارستان‌های شهرستان‌های سقز و بانه در این مدت انجام شده است.

آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها و مراکز بهداشتی درمانی

جدیدالااسلامی تصریح کرد: ثبت اطلاعات دقیق و  آمار بیماران مبتلا، بازدید از مطب‌ها و مراکز درمانی سطح شهرستان سنندج در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ویزیت بیماران کرونایی از دیگر اقدامات انجام شده این معاونت در راستای مبارزه با کرونا بوده است.

وی تعیین بیمارستان فجر مریوان به عنوان مرکز کرونای آن شهرستان، انتقال بیماران مبتلا به کووید 19 از بیمارستان بوعلی به بیمارستان فجر مریوان، انتقال بیماران مبتلا به کووید 19 بیمارستان‌های بعثت و کوثر به بیمارستان  توحید سنندج  با توجه به کاهش موارد بستری را از دیگر اقدامات صورت گرفته در ایام کرونا نام برد.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: بستری بیماران غیرکرونایی و جراحی بیماران الکتیو در بیمارستان های سطح استان (دولتی و خصوصی) از اواسط تیر ماه در استان شروع شده است.

 

بهره‌برداری از ساختمان جدید آزمایشگاه مرجع سلامت در بیمارستان بعثت

جدیدالاسلامی با بیان اینکه  از ساختمان جدید آزمایشگاه مرجع سلامت در بیمارستان بعثت بهره‌برداری شده است، افزود: همچنین  فعالیت بیمارستان شفای سقز و انتقال تعدادی از بخش ها به بیمارستان مذکور از اواسط تیر ماه شروع شده است.

وی به بهسازی و ارتقاء سیستم لوله کشی انتقال اکسیژن در بیمارستان فجر مریوان و اخذ اعتبار لازم جهت بهسازی سیستم مذکور در بیمارستان سینا در کامیاران اشاره کرد.

اختصاص  ۲۵۰  تخت بستری به بیمارستان‌های سنندج

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۲۵۰  تخت بستری به بیمارستان‌های بعثت و کوثر سنندج  برای بیماران کرونایی طی هفته گذشته اختصاص یافت‌.

 انتقال همه بخش‌های مرکز پزشکی توحید به مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی کوثر و اختصاص بخش‌های تخلیه شده مرکز توحید به پذیرش بیماران کرونایی در این ایام انجام شده است

 

جدیدالاسلامی با اشاره به افزایش 45 تخت ICU در بیمارستان‌های دانشگاهی سنندج (27 تخت توحید، 10 تخت بعثت و 8 تخت کوثر) افزود: انتقال همه بخش‌های مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی توحید (به جز بخش قلب، دیالیز و شیمی ‌درمانی) به مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی کوثر و اختصاص بخش‌های تخلیه شده مرکز توحید به پذیرش بیماران کرونایی در این ایام انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۳ تخت ویژه ICU، 2 دستگاه Blood Gas، 9 دستگاه پالکس اکسی متر ثابت و 167 دستگاه انگشتی و 89 دستگاه تب سنج لیزری به بیمارستان‌های استان اختصاص یافت.

طبق اظهارات معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ۲ دستگاه سی‌تی ۱۶ اسلایس برای بیمارستان‌های شهرستان بیجار و توحید در سنندج مصوب شده که به زودی وارد استان خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول