اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

گروه «نقش» به خوانندگی مهدی امامی روی صحنه رفت/جاوید شفیعی «ای جان» را خواند+آهنگ

گروه موسیقی نقش در چهارمین شب از اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی در تالار رودکی روی صحنه رفت.

گروه «نقش» به خوانندگی مهدی امامی روی صحنه رفت/جاوید شفیعی «ای جان» را خواند+آهنگ

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، گروه موسیقی نقش به سرپرستی و آهنگسازی امیر شریفی و آواز مهدی امامی در چهارمین شب از اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی در تالار رودکی روی صحنه رفت.

 

تصنیف «بشنوید ای دوستان این داستان» اولین قطعه‌ای بود که توسط این گروه اجرا شد و پس از آن نوازندگان گروه برای لحظاتی ساز نواختند.

سپس مهدی امامی، قطعه‌های «چون نباشم همچو شب بی روز او» و «ای جهان کهنه را تو جان نو» را خواند. قطعات این بخش و ساز و آوازهایی که اجرا شد، طوری طراحی شده بود که ظرافت‌های آواز امامی به نمایش گذاشته شود.

در ادامه تصنیف «ای دل خام طمع این سخن از یاد ببر» اجرا شد تا نوبت به قطعه «شرح این هجران و این خون جگر» رسید. ابیات این قسمت معمولاً در مواردی سروده شده است که روند داستان و ابیات، مولانا را به یاد شمس تبریزی و یا عشق الهی می‌اندازد.

 

در نهایت کنسرت آنلاین گروه نقش با اجرای قطعه «گر خطا گفتیم اصلاحش تو کن» به پایان رسید.

امیر شریفی (سرپرست، آهنگساز و نوازنده تار)، مهدی امامی (خواننده)، محمد عشقی (سنتور)، المیرا مردانه (کمانچه)، مرجان مهربان (قانون) و سهیل اله‌دادیان (تنبک) اعضای گروه موسیقی نقش را در این کنسرت تشکیل می‌دادند.

اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی از ۱۶ تا ۲۰ مردادماه هر شب ساعت ۲۱ با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی در تلویزیون تعاملی تیوا به‌صورت رایگان پخش می‌شود.

 

امروز دوشنبه ۲۰ مردادماه آخرین شب از این دوره از کنسرت‌های آنلاین با اجرای گروه نواساز متشکل از علی‌اصغر عربشاهی، پوریا اخواص، پویان عطایی، بهزاد میرزایی، سهیل کاکاوند روی صحنه می‌روند.

 

*******************************

 

 

جاوید شفیعی «ای جان» را خواند/ همکاری با علی بحرینی

 

جاوید شفیعی خواننده موسیقی ایرانی دومین قطعه رسمی خود با نام «ای جان» را با همکاری علی بحرینی و میلاد اکبری منتشر کرد.

 

 

«ای جان» به خوانندگی جاوید شفیعی از سروده‌های علی بحرینی و ساخته‌ها و تنظیم میلاد اکبری است. بهروز میرزایی (گیتار) و کیان دارات (سه تار) به عنوان نوازنده در این اثر هنرنمایی کرده‌اند و میلاد فرهودی، میکس و مستر این کار را به اتمام رسانده است.

چندی پیش نخستین قطعه شفیعی با نام «بغض جدایی» با دکلمه‌ای از حسین سلیمانی بازیگر و ترانه‌سرای مطرح کشور منتشر و با اقبال مخاطبان موسیقی ایرانی همراه شد. 

همچنین تک آهنگ‌های دیگری نیز با مدیریت میلاد اکبری آهنگساز و تنظیم کننده سرشناس موسیقی تولید شده است که به زودی منتشر خواهند شد و در ادامه شاهد حضور پررنگ این خواننده در عرصه موسیقی ایرانی خواهیم بود.
جاوید شفیعی از سال ۱۳۸۴ با حضور در کلاس‌های آواز و ردیف ایرانی استاد مهران زمانی پا به عرصه موسیقی گذاشته و در ادامه در کلاس‌های آواز استاد مهدی فلاح شرکت کرده است.

 

قطعه‌ «ای جان» با صدای جاوید شفیعی با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دسترس مخاطبان قرارگرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول