اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم هم‌افزایی در توسعه گردشگری فارس/ تشکیل اتاق فکر گردشگری در مرودشت

رئیس اداره میراث فرهنگی مرودشت گفت: با توجه به گستردگی صنعت گردشگری، مجموعه میراث فرهنگی به‌تنهایی نمی‌تواند در رشد و توسعه این صنعت مهم موفق باشد و نیاز به هم‌افزایی سایر مدیران شهرستانی دارد.

لزوم هم‌افزایی در توسعه گردشگری فارس/ تشکیل اتاق فکر گردشگری در مرودشت

سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس؛ مرودشت | مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مرودشت با حضور جمعی از اصحاب رسانه در هتل جهانگردی تخت جمشید مرودشت برگزار شد.

لزوم هم‌افزایی در توسعه گردشگری

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مرودشت در این مراسم در جمع اصحاب رسانه شهرستان مرودشت گفت: خبرنگاران با قلم‌ها و دوربین‌هایشان موجب رشد و شکوفایی جامعه شده و بسیاری را از مشکلات را حل کرده‌اند.

بهمن مردانی ادامه داد: خبرها باید به توسعه و پیشرفت جامعه کمک کرده و نقش رسانه در صنعت گردشگری باید ویژه باشد.

وی پیرامون ظرفیت‌های این منطقه تصریح کرد: در شهرستان مرودشت هفت منطقه نمونه گردشگری، موزه جهانی، مجموعه ثبت‌شده بین‌المللی و ۳۰۰ مجموعه ثبت‌شده ملی، ۲۰ مجوز بوم‌گردی و ۱۶ پروژه سرمایه‌گذاری در سال قبل داشته که نشان از ظرفیت بالای این منطقه در صنعت توریسم و گردشگری دارد.

وی صنعت گردشگری را حوزه وسیع عنوان کرده و اظهار داشت: با توجه به گستردگی صنعت گردشگری، مجموعه میراث فرهنگی به‌تنهایی نمی‌تواند در رشد و توسعه این صنعت مهم موفق باشد و نیاز به هم‌افزایی سایر مدیران شهرستانی داشته که توقع می‌رود خبرنگاران این مطالبه را از مدیران دستگاه‌های مختلف در شهرستان داشته باشند.

وی با گلایه از عدم همکاری شهرداری مرودشت در محدوده بعد از میدان تمدن بیان داشت: تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت میراث فرهنگی و شهرداری‌ها بسته‌شده که همکاری در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی را در پی خواهد داشت.

تاکید بر اهمیت جایگاه خبرنگار و رسانه

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: اطلاعات همچون نیازهای انسانی دیگر نظیر آب و غذا بوده و این مهم از قدیم نیز مطرح بوده و حتی در قرآن نیز به آن اشاره‌شده است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی  با بیان اینکه امروزه مردم تحت تاثیر رسانه‌ها هستند، عنوان کرد: رسانه جای خود را در میان مردم بازکرده و به عنصری مهم و تاثیرگذار تبدیل‌شده که در این میان خبرنگار باید منصفانه و با رعایت امانت به اطلاع‌رسانی در رسانه بپردازد.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه خبرنگار و رسانه گفت: وظیفه خبرنگار نقد کردن است که در این نقد باید خوبی‌ها و بدی‌ها توامان ذکر شود و در آن انصاف و عدالت نیز رعایت شود.

تشکیل اتاق فکر گردشگری در مرودشت

محمد صادقی، خبرنگار خبرگزاری فارس نیز در این مراسم پیرامون حرکت روبه‌جلوی گردشگری در شهرستان مرودشت گفت: باید بتوان به طرق گوناگون گردشگر را در شهرستان نگه داشت تا از ابعاد اقتصادی و درآمدی شهرستان بهره‌مند شود و این مهم می‌توان تأثیر شگرفی در گردشگری مرودشت داشته باشد.

وی در ادامه پیشنهاد داد: گردشگری نیاز مبرمی به تبلیغات و بیان شدن در رسانه‌ها دارد و به‌منظور جریان سازی موثر در سطح شهرستان و حتی استان می‌توان اتاق فکری متشکل از صاحب‌نظران گردشگری، اصحاب رسانه و چهره‌های دانشگاهی این حوزه ایجاد کرد تا با کمک آن راهبردها و راهکارها جهت حرکت هوشمندانه ترسیم شود.

محمد صادقی در پایان از لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگانی موجود در شهرستان برای توسعه و گسترش صنعت بزرگ گردشگری در شهرستان مرودشت گفت.

در ادامه سایر حضار در جلسه نیز به ارائه راهکارها، انتقادات و پیشنهاد‌ها خود پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول