اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تکمیل «بزرگراه هراز» از آبعلی تا تونل آبشار/ تأثیر «منظر راه» در کاهش سوانح رانندگی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: محور هراز از حدفاصل آبعلی تا تونل آبشار تقریباً به صورت بزرگراه و رفت و برگشت تکمیل شد، همچنین از پیست آبعلی تا شهر آبعلی هم در برخی قطعات مسیر چهار خطه است و در برخی مقاطع ایمن‌سازی انجام شد.

تکمیل «بزرگراه هراز» از آبعلی تا تونل آبشار/ تأثیر «منظر راه» در کاهش سوانح رانندگی

حیدر نوروزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تأکید بر ضرورت بهسازی مداوم محورهای مواصلاتی و جاده های استان، اظهار داشت: محورهای استان تهران جزو پرترددترین جاده های کشور است و در این راستا به دلیل آسیب هایی که به دلیل تردد زیاد خودرو خصوصا ناوگان سنگین در محورها رخ می دهد، بهسازی ممتد و دقیق نظیر روکش آسفالت، لکه گیری، به روزسازی علائم و غیره با تجهیزات مجهز امری ضروری است.

وی اظهار کرد: کاهش هزینه نگهداری محورها، ارتقاء سطح ایمنی جاده ها و کاهش سوانح رانندگی، از مزایای نگهداری جاده ها است.

* توجه به منظر راه در راستای ارتقای ایمنی محورها 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران تصریح کرد: ما در استان تهران 3 محور داریم که از البرز می‌گذرد و در حوزه نگهداری راه‌ها و راهداری زمستانی بسیار مورد توجه است که شامل محورهای تهران - فیروزکوه، تهران - هراز و تهران - البرز است.

نوروزی با تأکید بر اینکه ‌ایمن‌سازی این محورها در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان تهران قرار دارد، اضافه کرد: در جاده هراز بهسازی و تعمیرات مسیر به خوبی انجام شد، محور هراز یکی از محورهای گردشگری کشور است و از نظر منظر راه، مسیری بسیار مناسب است در این محور در حوزه ایمن‌سازی، اتفاقات خوبی رخ داد.

وی با اشاره به توجه به منظر راه از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: کاربران جاده در کنار انتظار دریافت خدمات ضروری و ایمنی، به موضوع منظر آرایی محور توجه دارند و این مهم از سوی سازمان راهداری و راهداران مورد توجه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران پاکسازی جاده ها از نخاله‌های ساختمانی، منظم سازی و بهسازی حفاظ های بتنی، ترکیب رنگ های استاندارد در مورد حفاظ های بتنی و گاردریل ها، رنگ آمیزی دقیق تابلوها و خط کشی منظم را برخی مصادیق در این باره دانست.

 * تکمیل چهارخطه جاده هراز از آبعلی تا تونل آبشار به صورت بزرگراه

نوروزی با اشاره به پیشرفت مناسب پروژه چهارخطه کردن محور هراز در دو استان تهران و مازندران، ادامه داد: در حال حاضر محور هراز از حدفاصل آبعلی تا تونل آبشار تقریباً به صورت بزرگراه و رفت و برگشت تکمیل شده است، همچنین از پیست آبعلی تا شهر آبعلی هم برخی مناطق مسیر چهار خطه است و در برخی مقاطع راه ایمن‌سازی انجام شده است.

* بهسازی و رفع نقاط پرحادثه گالری امامزاده هاشم در محور هراز

‌وی اضافه کرد: در کنار حوزه نگهداری راه، موضوع رفع نقاط پرحادثه را در دستور کار قرار داده‌ایم، در این راستا گالری امامزاده هاشم در محور هراز از نظر رفع نقاط پرحادثه و بهسازی در دستور کار قرار گرفت و امروز بسیار مناسب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران بیان کرد: همچنین در محور هراز احداث دیوار سنگی در نقاط پرتگاهی مورد توجه قرار گرفت و در این باره پروژه اجرا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول