اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

1040 دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی ثبت نام کردند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از آغاز فرآیند ثبت نام (اول مردادماه) یک‌هزار و 40 دانش‌آموز و نوآموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی استان ثبت نام کردند.

1040 دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی ثبت نام کردند

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اعلام این خبراظهار کرد: فرآیند ثبت نام دانش‌آموزان با نیازهای از اول مردادماه در دوره‌های مختلف تحصیلی آغاز و تا 31 شهریور ماه جاری ادامه دارد.

وی اعتماد خانواده‌ها را برای آموزش و پرورش مهم واساسی دانست و افزود: پیش بینی می‌شود بیش از یک‌هزار و 400 دانش‌آموز با نیاز ویژه در سال تحصیلی 1400-1399 در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان ثبت نام کنند.

وی گفت: آینده خوب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با برنامه‌ریزی و پیش بینی نیازهای آینده آنها شروع می‌شود و چنین برنامه‌ای مستلزم توجه به سطح متفاوت نیازها و توانایی آنان در امر آموزش است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: نیروهای متخصص در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان با بهره‌گیری از شیوه‌ها و راهبردهای نوین آموزشی در مسیر فراهم کردن نیازهای ویژه آموزشی دانش‌آموزان و ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و حمایتی به آنان فعالیت دارند.

رنجبر با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه سخت، پیچیده و تخصصی است، تصریح کرد: با عادی‌سازی و همزیستی در کنار همسالان، فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش، آموزش خانواده و آگاه‌سازی جامعه می‌توان زمینه بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد با نیازهای ویژه را در جامعه فراهم کرد.

وی عنوان کرد: در میان گروههای هفت‌گانه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دانش‌آموزان نیاز ویژه ذهنی و اختلال رفتاری هیجانی به ترتیب بیشترین و کمترین جمعیت دانش‌آموزی آموزش و پرورش استثنایی در استان را دارند.

وی عنوان کرد: نقش تأثیرگذار آموزش و پرورش در رشد شخصیت دانش‌آموزان واضح و تأثیر نحوه آموزش معلمان در تربیت دانش‌آموزان ماندگار است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه تربیت معلمان کارآمد و باانگیزه، ارتقای جایگاه آموزشی معلمان و بهسازی شایستگی‌های حرفه‌ای از اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت در جامعه است، اظهار کرد: تنوع نیازها در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه این ضرورت را ایجاب می‌کند تا ارتقا و به روزآوری تخصص و مهارت معلمان این حوزه بیشتر از سایر معلمان مدنظر باشد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول