اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

استقبال طالبان از بیانیه لویه جرگه صلح افغانستان

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان ضمن استقبال از آزادی 400 زندانی باقیمانده این گروه از آغاز مذاکرات بین الافغانی طی هفته آینده در قطر خبر داد.

استقبال طالبان از بیانیه لویه جرگه صلح افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به تصمیم آزادی 400 زندانی باقیمانده این گروه از سوی دولت افغانستان، گفت که در صورتی که این زندانیان آزاد شوند، طی هفته آینده وارد مذاکرات بین‌الافغانی شوند.

وی افزود: اکنونی مانع دیگری در برابر آغاز این مذاکرات وجود ندارد و هیأت ۲۱ نفری آنان به رهبری شیر محمد عباس استانکزی؛ عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر برای آغاز مذاکرات آماده است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته‌است که مذاکرات بین‌الافغانی در شهر دوحه؛ پایتخت قطر برگزار خواهد شد و نیز آتش‌بس در سرفصل این مذاکرات جا دارد.

به گفته سهیل شاهین، طالبان سطح خشونت‌ها را نیز نسبت به گذشته کاهش داده‌اند.

به گزارش فارس، لویه جرگه مشورتی افغانستان، امروز یکشنبه (19 مرداد) به آزادی 400 زندانی طالبان رای مثبت داد.

لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان که دو روز پیش آغاز شده بود امروز (یکشنبه) با صدور قطعنامه ۲۵ ماده‌ای در خصوص آزادی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان به کارش پایان داد.

اشرف‌غنی، رئیس جمهور افغانستان در سخنرانی‌اش در این جرگه گفت که امروز حکم آزادی این زندانیان را امضا می‌کندو طالبان باید از این فرصت برای صلح و ثبات در افغانستان استفاده کند

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول