اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فلایت چک اول را 2 میلیون یورو ارزان‌تر خریدیم/ به آخوندی یک تشکر بدهکارم

رئیس سابق سازمان هواپیمایی با بیان اینکه هواپیمای فلایت چک را 2 میلیون یورو ارزان‌تر از قرارداد اول خریدیم، گفت: هیچ وابستگی به تفکرات و اندیشه‌های فکری مختلف ندارم.

فلایت چک اول را 2 میلیون یورو ارزان‌تر خریدیم/ به آخوندی یک تشکر بدهکارم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و جمعی دیگر از دست اندرکاران صنعت برگزار شد.

در این مراسم علی عابدزاده اظهار داشت: کسانی که من را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در 40 سال اخیر می‌شناسند می‌دانند هیچ وابستگی سیاسی به تفکرات و اندیشه‌های فکری ندارم و نگاهم به ولایت و دینم است.

وی ادامه داد: به وزیر سابق راه و شهرسازی (آخوندی) یک تشکر بدهکارم که این فرصت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به من داد و راهنمایی کرد چگونه یک نظام هماهنگ فکری در صنعت ایجاد کنیم.

وی با بیان این که واپس‌گرایان در سازمان هواپیمایی کارشکنی می‌کردند گفت: به خاطر از هم گسستگی مدیریتی واپس‌گرایان همیشه در صنعت موفق هستند اما من با توکل به خدا توانستم آرامش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سازمان بیاورم.

رئیس سابق سازمان هواپیمایی گفت: واپس‌گرایان همه نقاط قوت صنعت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریف می‌کنند و به قلم مسؤولان کشور به این ور و آن ور می‌دهند. ما این افراد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شناسایی کردیم و از خود دور کردیم.

وی افزود: در جریان هواپیمایی فلایت چک هیچ کس دخیل نبود، نه آقای مهابادی، نه آقای امیرمکری. فلایت چک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ من خریدم،‌گفتند فلایت چک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گران خریده است در حالی که توافق ما 11.9 میلیون یورو بود، اما آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 9.9 میلیون یورو خریدیم. اما امروز کسی که هویت نامشخص دارد یک هواپیمای آموزشی را معرفی می‌کند و می‌گوید فلایت چک را گران خریده است.

وی بیان کرد: مدیریت من به لحاظ تفکری آشفته بود، اما راهبردهای وزیر سابق راه و شهرسازی برای من مؤثر بود و توانستم راهبردی تعریف کنم و امروز می‌توان گفت سازمان هواپیمایی زنده است.

عابدزاده افزود:‌ رهاورد این تفکر دستاوردهای بزرگی داشت که در سال‌های اخیر شکل و قیافه دیگری یافت. در حوزه مقررات و مهندسی هویت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کامل کردیم. امروز از ساختاری با محتوا برخورداریم و 95 درصد نیازهای جامعه هوایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاسخگو هستیم.

رئیس سابق سازمان هواپیمایی اظهار داشت: در حوزه طراحی ساخت،‌تفکر کاملا متفاوت شده است. پیش از این قطعات هواپیما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌ساختیم و نصب می‌کردیم اما دارای هویت و شناسنامه نبود، امروز مهندسان ما این دانش مهندسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عینه به یک حرکت تبدیل کرده‌اند.

وی گفت: در حوزه موتور هواپیما تحولات بزرگی رخ داده است. ما مرکز تعمیرات هواپیما داریم و تا اوایل سال آتی قسمت گرم موتور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حوزه غیرنظامی می‌سازیم.

عابدزاده بیان کرد: امروز صنعت ما هیچ وابستگی به بودجه‌های دولتی ندارد، ما حتی بودجه سازمان هواپیمایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دولت جدا و مستقل کردیم.

* پس از انقلاب 26 مدیر در سازمان هواپیمایی منصوب شدند

وی ادامه داد: ساختارهای مدیریتی ما پیش از این مانع رشد در صنعت بود که یکی از آنها تعدد تعداد مدیران در سازمان بود، پس از انقلاب 26 مدیر در این سازمان مهم عوض شد.

رئیس سابق سازمان هواپیمایی تأکید کرد: مدیران واپس‌گرا در این سیستم بوده‌اند اما من با توکل به خدا آرامش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سازمان آوردم. مدیران واپس‌گرا در دادسراها و دستگاه‌های نظارتی و مجلس تأثیرگذار هستند. ما آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شناسایی کردیم، با آنها برخورد کردیم، اما یکی از همین اخراجی ها به قدری نفوذ دارد که از آذرماه سال گذشته اخراج شد اما در دادگاه کارکنان دولت وزارت راه هنوز حکمی برای وی صادر نشده است.

عابدزاده تصریح کرد: در سانحه هواپیمای ایران 140 سعی کردند حادثه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سازمان هواپیمایی و رشوه‌گیری ربط دهند، ما مانع این کار شدیم. مدیران واپس‌گرا خطی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این سال‌ها دنبال کردند که علامت دادن آشکار به دشمن بود تا بدین ترتیب سازمان هواپیمایی توسط ایکائو تحریم شود و در لیست سیاه برویم.

وی ادامه داد: حتی برای من هم پرونده درست کردند و من را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متهم به نفوذ در دستگاه‌های امنیتی کردند در حالی که ما موفق شدیم و آنها موفق نشدند.

رئیس سابق سازمان هواپیمایی با اشاره به  حادثه پرواز یاسوج گفت: در سانحه یاسوج خلبان به اختیار خود ارتفاع 14 هزار پا و 15 هزار پا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کرد. صدای خلبان هم در وویس رکوردر ضبط شده است، اما می‌گویند ما نشنیدیم. اینها واپس‌گرا هستند.

وی افزود: همین واپس‌گراها رفتند و گفتند مدرک تحصیلی عابدزاده ریز نمرات ندارد. من در سال 59 در سازمان هواپیمایی استخدام شدم، مگر می‌شود در سازمانی دولتی استخدام شد و مدرک ارائه نداد؟ من ریز نمرات گواهینامه تحصیلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارم. 5 سال وقت گذاشتیم،‌ معدل مدرک لیسانسم 88 درصد و فوق لیسانس 92 درصد است.

عابدزاده گفت: در همان موضوع هواپیمای فلایت چک مدیران واپس گرا گفتند اینها سندسازی کرده‌اند. در هواپیمای فلایت چک FIS میزان 3.9 میلیون یورو قیمت دارد. اینها سندسازی کردند و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به 950 هزار یورو تغییر دادند. یک فرد بی‌هویت هم به این ور  آن ور نامه می‌نویسد که هواپیما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گران خریده‌اند و ما سال‌ها با چنین مشکلاتی مواجه بودیم. برخی در خارج به دنبال پرونده‌سازی علیه سازمان هواپیمایی هستند. ما در قضیه هواپیمای اوکراینی هم با وجود همه مشکلات روسفید هستیم.

رئیس سابق سازمان هواپیمایی اظهار داشت: بارها سافا شرکت‌های هواپیمایی ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازرسی کردند اما ما موفق بیرون آمدیم و سعی کردیم اعتماد بین اهالی صنعت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: وابستگی به این سمت‌ها ندارم. در همین مدت دو سال حکم نداشتم اما اصلاً برای من مهم نبود و نگاهم به رشد صنعت و جاهای دیگر بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول