اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

27 بنای تاریخی استان خراسان شمالی برای اشتغالزایی واگذار می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، از شناسایی و آماده‌سازی 27 بنای تاریخی در مناطق روستایی استان به ‌منظور واگذاری باهدف اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و توسعه گردشگری خبر داد.

27 بنای تاریخی استان خراسان شمالی برای اشتغالزایی واگذار می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به ‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان‌پناه از شناسایی و آماده‌سازی ۲۷ بنای تاریخی در مناطق روستایی استان خبر داد و اظهار کرد: لیست بناهای قابل‌ واگذاری در مناطق روستایی استان تهیه شده است که از این تعداد هفت بنا در شهرستان شیروان، پنج بنا در اسفراین، سه بنا در مانه و سملقان، پنج بنا در جاجرم، سه بنا در گرمه، سه بنا در فاروج و یک بنای تاریخی نیز در بجنورد قرار دارد.

وی افزود: این بناهای تاریخی در راستای سیاست‌های توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی به‌منظور بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های محلی، ایجاد هم‌افزایی و تعامل بین دستگاه‌های مربوطه و تعریف کاربری جدید واگذار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان شمالی جلب مشارکت نهادها و جوامع محلی برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های منطقه‌ای را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و عنوان کرد: آمادگی داریم تا این بناها را همراه با کمک‌های فنی و مشاوره‌ای با اولویت دهیاری‌ها واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در طرح واگذاری این بناها، کاربری‌هایی نظیر فضاهای فرهنگی و آموزشی، اقامتی، پذیرایی، عرضه صنایع‌دستی و محصولات محلی و... پیشنهاد شده است، ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر حفظ و احیای بناهای ارزشمند تاریخی واقع در روستاها، زمینه توسعه گردشگری و رونق اقتصادی نیز فراهم شود.

یزدان‌پناه گفت: این طرح در راستای تفاهم‌نامه چهارجانبه همکاری مشترک صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول