اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کاهش 15 درصدی تردد جاده ای در کردستان/افزایش 14 درصدی تلفات جاده ای

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: در چهار ماهه امسال میزان تردد جاده ای در استان 15 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

کاهش 15 درصدی تردد جاده ای در کردستان/افزایش 14 درصدی تلفات جاده ای

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدراشد مدرس‌گرجی صبح امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: هر مجموعه‌ای که نقدپذیر باشد می‌تواند در پیشبرد اهداف موفق‌تر عمل کند.

وی با بیان اینکه از نقدهای سازنده رسانه‌ها استقبال می‌کنیم، گفت: خبرنگاران را به عنوان مشاور رایگان و یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب برای مجموعه‌ها و سازمان‌های مختلف می‌بینم.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان اضافه کرد: نقد رسانه‌ها نقش مهمی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های مسئولان خواهد داشت.

مدرس‌گرجی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه اداره کل حمل و نقل جاده‌ای نیروی انسانی توانمند است، گفت: اکثر همکاران در این مجموعه نیروهای جوان و متخصص هستند، معتقدیم اگر این سرمایه درست فکر و حرکت کند بسیاری از مشکلات قابل حل خواهد بود.

وی اضافه کرد: کارهای خوبی در سطح استان شروع شده که امیدواریم با اجرا و اتمام آنها بتواند بخشی از مشکلات راه و حمل و نقل را در حوزه بهره‌برداری راه‌ها برطرف سازیم.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان اظهار کرد: وعده‌هایی در این راستا از مسئولان کشوری و استانی گرفته‌ایم که با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

مدرس‌گرجی با بیان اینکه در گذشته استان کردستان همواره جز استان‌های برتر در حوزه راهداری بوده است، گفت: تمام تلاش ما بازگشت به آن جایگاه است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی به وضعیت جاده‌های استان به لحاظ راه اصلی، فرعی و روستایی هم گریزی زد و عنوان کرد: 8 هزار و 80 کیلومتر طول کل راه‌های استان است که یک هزار و 900 کیلومتر از این میزان بین‌شهری و مابقی بین‌روستای است.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان تصریح کرد: در راه‌ها بین شهری یک‌هزار و 200 کیلومتر راه اصلی و شریانی داریم که 447 کیلومتر از راه‌های شریانی آسفالته است.

وی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 900 کیلومتر از راه‌های روستایی استان در حال حاضر آسفالته و 2 هزار و 655 کیلومتر آن کاملا خاکی و دست نخورده است.

سالانه 88 میلیون دستگاه خودرو در جاده های کردستان تردد می کنند

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با بیان اینکه سالانه حدود 88 میلیون تردد دستگاه خودرو در سطح جاده‌های استان به ثبت می‌رسد، گفت: این ترددها شامل تردد 12 میلیون خودرو سنگین 76 میلیون خودرو سواری است.

وی اذعان کرد: قطعا این میزان تردد سالانه در سطح جاده‌های استان سالانه بار زیادی بر جاده‌ها دارد و در نتیجه نیاز نگهداری و حفظ جاده‌ها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کردستان سهم کمی از بزرگراه‌های کشور را دارد، گفت: توسعه جاده‌ها بزرگراهی موجب می‌شود فشار کمتری بر سطح وارد و در نتیجه ماندگاری مسیرها و زیرساخت‌های راه‌ها در هر استانی افزایش خواهد یافت.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان اضافه کرد: در چهار ماه اول امسال نسبت به چهار ماهه سال 98 کل ترددها 15 درصد کاهش داشته است البته انتظار کاهش تردد با توجه به شیوع کرونا ویروس، بیش از این میزان بود.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه سال گذشته 32 میلیون تردد خودروی در سطح جاده‌های استان انجام گرفته است، گفت: این میزان در چهار ماه امسال با کاهش 15 درصدی به 27 میلیون تردد رسیده است.

در چهار ماهه سال گذشته 32 میلیون تردد خودروی در سطح جاده‌های استان انجام گرفته است

 

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان اذعان کرد: وضعیت رویه آسفالت‌های استان در حال حاضر خراب و مردم اعتراضات زیادی به وضعیت موجود دارند سعی کردیم در طول دو ماه که فعالیت خود را در استان شروع کرده‌ام به این بخش توجه جدی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: در گام نخست بررسی میدانی از وضعیت راه‌ها انجام شد و براساس سه طیف خرابی کم، متوسط و شدید راه‌ها را تقسیم کردیم و در گام بعد تامین اعتبارات مورد نیاز برای بهسازی این مسیرها را در دستور کار قرار دادیم.

650 کیلومتر از راه‌های اصلی کردستان خرابی شدید و متوسط دارد

وی با بیان اینکه 650 کیلومتر از راه‌های اصلی استان خرابی شدید و خرابی متوسط دارد، گفت: در راه‌های فرعی استان نیز براساس ارزیابی صور گرفته حدود 200 کیلومتر خرابی متوسط و شدید داریم.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان عنوان کرد: باید هر چه زودتر این خرابی‌ها رفع می‌شد و بر همین اساس برنامه‌ریزی مناسب برای انجا کار صورت گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه بلندمدت در حوزه نگهداری راه‌ها به صورت دو ساله طراحی شده است، گفت: برای اجرای عملیات‌ بهسازی در مسیرهای خرابی شدید و متوسط سطح جاده‌های استان 100 میلیارد تومان اعتبار برای روکش و 14 هزار تن قیر نیاز است.

وی افزود: در همین راستا پیگیری‌های لازم از سازمان راهداری صورت گرفت تا این لحظه 50 میلیارد تومان مجوز مناقصه روکش و آسفالت را از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گرفته‌ایم.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان اذعان کرد: طی یک برنامه دو ساله 250 کیلومتر از راه‌هایی که  در استان خرابی شدید دارد باید آسفالت و بهسازی شود.

وی با بیان اینکه کار در دو ماه گذشته با شدت تمام شروع شده است، گفت: در حال حاضر 9 اکیپ در تمام محورهای استان مشغول روکش و آسفالت محورهای استان هستند. ‌

9 اکیپ در تمام محورهای استان مشغول روکش و آسفالت محورهای استان هستند

 

وی در ادامه از افزایش تلفات جاده‌ای در سطح استان در 4 ماهه گذشته از سال نسبت به مدت زمان مشابه خبر داد و گفت: در چهار ار ماه اول 99 نسبت به چهار ماهه اول 98 حدود 14 درصد تلفات رانندگی در سطح جاده های استان داشتیم و این با وجود کاهش 15 درصدی میزان ترددها بوده است.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان  همچنین اذعان کرد: میزان ترانزیت ورود در سال 98 حدود 500 هزار تن به ارزش ریالی 13 میلیارد تومان بوده است.

مدرس گرجی با بیان اینکه درآمد حاصل از بارنامه‌های ترانزیت استان در سال گذشته 200 میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: در بحث وانت‌بارها ساماندهی وانت‌بارها در دستور کار قرار گرفته است صدور بارنامه و اخذ بارنامه وانت‌بارها انجام تا کنترل و ساماندهی در این حیطه نیز انجام گیرد.

وی عنوان کرد: سامانه مکانیزه نوبت دهی در پایانه حمل نقل سنندج راه‌اندازی شده که این کار موجب رضایتمندی رانندگان شده است.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان  افزود: افزایش تعداد شرکت‌های حمل و نقل از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های کاری اداره کل حمل و نقل جاده‌ای است و از کسانی که به این حوزه ورود پیدا کنند استقبال خواهیم کرد.

 75 شرکت مسافربری در کردستان فعالیت می کنند

مدرس گرجی با بیان اینکه در حوزه مسافر نیز 75 شرکت مسافربری در سطح استان وجود دارد که 73 واحد از این تعداد فعال است، گفت: 28 شرکت مسافربری اتوبوسرانی و 11 شرکت مینی‌بوس‌رانی است.

وی گفت: 238 دستگاه اتوبوس در سطح استان وجود دارد میانگین عمر اتوبوس در سطح کشور 11 سال ولی میانگین عمر اتوبوس در کردستان 8 سال است.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان  عنوان کرد: 631 دستگاه مینی بوس در سطح استان وجود دارد که میانگین عمر مینی بوسها در کشور 25 سال و در استان 32 سال است.

مدرس گرجی افزود: یک هزار و 267 دستگاه سواری در بحث تردد مسافر بین شهری در استان فعالیت می‌کنند که  سن سواری‌ها در کشور 10 سال و در استان 11 سال است.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه 99 حدود 665 هزار مسافر در سطح استان جابجا شده که نسبت به سال گذشته 53 درصد کاهش داشته و همین مسئله موجب فشار بر شرکت‌های مسافربری شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول