اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فلسفه غدیر شیعه شدن است نه محب!/ شیعیان به محبت تام امام(ع) می‌رسند

رئیس حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شیعه اهل ولایت است و محبت تنها کافی نیست، گفت: در ولایت محبت تام و تمام وجود دارد ولی در محبت ولایت وجود ندارد و شیعه واقعی باید اهل ولایت باشد

فلسفه غدیر شیعه شدن است نه محب!/ شیعیان به محبت تام امام(ع) می‌رسند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد احمدی ظهر امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب شهرکرد در خصوص اهمیت غدیر، گفت: شیعیان به دو گروه اهل محبت و اهل ولایت تقسیم می‌شوند؛ و تا زمان امام هادی(ع) بیشتر شیعیان اهل محبت بودند.

رئیس حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شیعه اهل ولایت است و محبت تنها کافی نیست، ادامه داد: در ولایت محبت تام و تمام وجود دارد ولی در محبت ولایت وجود ندارد و شیعه واقعی باید اهل ولایت باشد؛ عظمتی که در زیارت جامعه کبیره به امام(ع) می‌بخشد در قالب توحید است.

احمدی امام زمان(عج) را ناظر به اعمال شیعیان دانست و مثال زد: شخصی نزد امام معصوم(ع) رفت و وقتی خدمت امام(ع) رسید به آن شخص اعتراض کرد که چرا مراقب نگاهت نیستی و به زنان و دختران نگاه ناسالم داری؟ آیا گمان می‌کنی که بین رفتار تو و نگاه ما حجابی وجود دارد؟ این به خاطر این بود که فرد محب امام(ع) بود نه شیعه امام(ع).

وی افزود: اهل ولایت، امام(ع) دور را نزدیک، و امام(ع) غایب را حاضر می‌داند و امام(ع) را حاضر و ناظر و همه کاره عالم می‌داند، و ولایت هم جز با تقوا و تزکیه در عمق جان نمی‌نشیند و ولایت صرفا علمی نیست.

احمدی ولایت را از نماز مهم‌تر دانست و افزود: در خطبه نورانی غدیرخم، پیامبر اکرم(ص) تکلیف امامت، حکومت، خلافت و سیاست بعد از خودش تا الی‌الابد مشخص کردند که سلسه نورانی ائمه جانشین پیامبر هستند و ما باید تلاش کنیم به درک ولایت برسیم و اهل ولایت باشیم.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری توضیح داد: اهل ولایت یعنی سعید ابن عبدالله، کسی که جلوی امام حسین(ع) سپر می‌کند و با صورت خود تیرها را می‌گیرد که امام موقع نماز خواندن آسیب نبیند و این رفتار و از خودگذشتگی‌ها جز در اهل ولایت دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول