اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

6 هزار زنجانی مشمول بیمه بیکاری ناشی از کرونا هستند

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به تاثیرگذاشتن شیوع ویروس کرونا بر فعالیت کسب وکارها گفت: در استان زنجان 6 هزار نفر مشمول بیمه بیکاری ناشی از کرونا شده‌اند.

6 هزار زنجانی مشمول بیمه بیکاری ناشی از کرونا هستند

علی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت برخی کارگاه‌ها و کسب و کارها، در پی شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: حدود ۶ هزار نفر در این استان مشمول بهره‌مندی از بیمه بیکاری شده‌اند.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: متقاضیان بهره‌مندی از بیمه بیکاری در نتیجه پیامدهای شیوع کرونا، پس از ثبت نام در سامانه اعلام شده، به تامین اجتماعی معرفی شدند.  

وی با بیان اینکه متقاضیان دریافت بیمه بیکاری از این پس برای ثبت و یا پیگیری درخواست‌های خود باید به سامانه بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار مراجعه کنند، تصریح کرد: بر این اساس متقاضیان بیمه بیکاری باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نام کاربری و رمز عبور (گذرواژه) خود را دریافت کرده و سپس به سامانه prkar.mcls.gov.ir  وارد شده و مدارک خود را بارگذاری کنند.

کریمی گفت: سامانه جامع روابط کار از جمله طرح‌های بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با هدف شفاف‌سازی و ساماندهی اطلاعات در حوزه روابط کار راه‌اندازی شده و زیرسامانه جامع ثبت دادخواست‌ها، ‌بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل، آموزش ایمنی نیروهای کار، ثبت و تایید و پیگیری قراردادهای کار، شناسایی واحدهای مشکل‌دار، شوراهای سازش، طبقه‌بندی مشاغل و بیمه کارگران ساختمانی از جمله آنها به شمار می‌رود.  
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: کارگران و کارفرمایان با مراجعه به این سامانه، خدمات موردنیاز خود را به شکل غیرحضوری و در کمترین زمان ممکن دریافت خواهند کرد.

وی گفت: بازرسی‌های مستمر برای اجرای قوانین مربوط به حوزه روابط کار به طور مستمر در حال انجام است و با تخلفات در این زمینه برخورد می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول