اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در روستاهای چاروسا

رئیس اداره دامپزشکی کهگیلویه گفت: به مناسبت دهه ولایت و امامت اکیپ دامپزشکی با اعزام به مناطق چاروسا خدمات رایگان ارائه داد.

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در روستاهای چاروسا

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، به مناسبت دهه امامت و و لایت اکیپ دامپزشکی شهرستان به مناطق دورافتاده بخش چاروسا اعزام و خدمات رایگان ارائه داد.

سید علی‌اکبر حسینی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: در راستای امنیت غذایی، اشتغال پایدار، بهبود سلامتی و جلوگیری از مهاجرت به شهر اکیپ‌های دامپزشکی به مناطق شهرستان اعزام می‌شوند.

 

رییس اداره دامپزشکی کهگیلویه گفت: در این سفر روستاهای صعب العبور ولی بکر دلی مهتاب، دلی کما و هفت چشمه بازدید و سرکشی شد.

حسینی تصریح کرد: در این بازدید وضعیت بهداشت و سلامت جمعیت دامی منطقه و مشکلات دامداران بررسی شده است. 

وی با بیان اینکه معاینه و درمان دام‌های بیمار از دیگر خدمات است،گفت: کارشناسان دامپزشکی به آموزش چهره به چهره در خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، واکسیناسیون تعدادی از دام‌ها و توزیع بسته‌های دارویی و سم رایگان بین دامداران پرداختند.

 

رییس دامپزشکی کهگیلویه با بیان این که این شهرستان از قطب‌های اصلی دامپروری استان بوده و تعداد زیادی دامدار از این طریق ارتزاق و گذران زندگی می‌کنند، اضافه کرد: فعالیت‌ها و خدمات دامپزشکی با تامین سلامت جمعیت دامی منطقه نقش بسزایی در اشتغال، امنیت غذایی و جلوگیری از مهاجرت دامداران به شهرها دارد .

این مسوول تصریح کرد: الزام به کشتار دام در کشتارگاه و نظارت و بازرسی بهداشتی لاشه‌ها،  نظارت و بازرسی بر فعالیت قصابی‌ها،  مرغ و ماهی فروشی‌ها و اماکن غذایی از دیگر وظایف حوزه دامپزشکی است.

 

حسینی گفت: واکسیناسیون تب مالت و تست سل در دام‌ها و حذف دام‌های آلوده از مهترین خدمات دامپزشکی در تامین سلامت و بهداشت مواد خام دامی ( گوشت ، مرغ، ماهی ...) و جلوگیری از مبتلا شدن جمعیت انسانی به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

وی گفت: از اواخر سال 96 تاکنون با موافقت با درخواست تاسیس تعداد چهار باب درمانگاه و سایر مراکز وابسته دامپزشکی در بخش های دیشموک، چاروسا، مرکزی و دهستان قلعه دختر علاوه بر خدمت رسانی شبانه روزی به دامداران در تمام نقاط شهرستان زمینه اشتغال مستقیم چهار نفر دکتر دامپزشک به صورت مستقیم  و تمام وقت و همچنین تعدادی از سایر رده‌های دامپزشکی فراهم شده است که نقطه عطفی در اشتغال دامپزشکان در بخش خصوصی در یک شهرستان خواهد بود.

 

انتهای پیام/۸۲٠۱۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول