اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۱۶ مرداد ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام، گفت: در پی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع آتش سوزی در منطقه عشایری گرمیشان بخش ماژین، ماموران انتظامی برای بررسی موضوع سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: گزارش اولیه ماموران انتظامی در محل حادثه حاکی از آن است که در حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی و مراتع طبیعی شهرستان دره‌شهر در آتش سوخته است.

آغاز صدور مجوز گردشگری کشاورزی در ایلام

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، گفت: در راستای اجرای ماده ۱ آئین نامه ایجاد، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری، نظارت بر فعالیت آن‌ها، نظر به اهمیت و ضرورت ساماندهی گردشگری کشاورزی با هدف توسعه گردشگری کشاورزی و توسعه پایدار روستایی و استفاده از این ظرفیت، صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی افزود: گردشگری کشاورزی شاخه‌ای از گردشگری است که در آن کارآفرینان کشاورزی و اعضای خانوار آن‌ها، خدماتی را برای فراهم شدن امکان مشارکت عملی و اقناع نیازهای بازدیدکنندگان در محیط‌های کشاورزی ارائه می‌کنند و گردشگران در ازای برخورداری از خدمات مذکور، هزینه‌ای را به کشاورز و خانوار وی می‌پردازند.

ظرفیت تولید روزانه ۱۷۰ هزار عدد ماسک در استان ایلام

رضا محمدرحیمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از ظرفیت تولید روزانه ۱۷۰ هزار عدد ماسک در استان ایلام خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۴ واحد تولیدی در زمینه تولید ماسک در استان ایلام فعال است.

وی افزود: تولید در واحدهای تولیدی ماسک در استان منوط به تامین مواد اولیه است.

۱۰ میلیارد ریال برای برق رسانی پاسگاه‌های مرزی«دهلران» هزینه می‌شود

مجید عسگری در دیدار با جانشین مرزبانی استان ایلام، گفت: امسال ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه برق رسانی به پاسگاه‌های مرزی این شهرستان هزینه می‌شود.

وی افزود: پروژه برق رسانی به پاسگاه مرزی قافله جا تا زعفرانیه و چنگوله در دستور کار است.

۱۵ طرح عمرانی و اقتصادی در«آبدانان» افتتاح می‌شود

سیروس مرادحاصلی فرماندار آبدانان، گفت: ۱۵ طرح اقتصادی و عمرانی در هفته دولت در مناطق مختلف این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها شامل پست ۲۳۰ کیلوولت مورموری، گازرسانی به ۱۵ روستای شهرستان، ۱۲کیلومتر روکش آسفالت مسیر آبدانان به اندیمشک، طرح‌های خدمات شهری، حذف پیچ‌های خطرناک و کارخانه تولید آسفالت و بسته بندی خشکبار ۷۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای عمرانی استانی هزینه شده است.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول