اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تهدید تازه سناتور‌های آمریکایی علیه پروژه نورد‌استریم ۲

گروهی از سناتور‌های آمریکایی، مدیران بندر «موکران» آلمان، یکی از همکاران پروژه نورد‌استریم۲ را تهدید کرده‌اند در صورت ادامه همکاری با این پروژه، اقتصادشان نابود خواهد شد.

تهدید تازه سناتور‌های آمریکایی علیه پروژه نورد‌استریم ۲

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، گروهی از سناتور‌های آمریکایی، مدیران «بندر موکران» در آلمان را تهدید کرده‌اند در صورت ادامه همکاری با پروژه نورد‌استریم۲، اقتصاد آنان نابود خواهد شد. 

به گزارش خبر‌گزاری اسپوتنیک، «تد کروز»، از ایالت تگزاس، «تام کاتن»، از ایالت آرکانزاس و «ران جانسون»، از ایالت ویسکانسین سه نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنا هستند که در نامه‌ای از مدیران این بندرگاه خواسته‌‌اند حمایت‌های لجستیکی خود برای این پروژه را متوقف کنند. 

این سه قانونگذار آمریکایی در نامه سه‌ صفحه‌ای خود که روزنامه آلمانی «هندلزبلات» آن را به دست آورده نوشته‌اند: «اگر شما به ارائه کالا، خدمات و حمایت از نورداستریم۲ ادامه دهید، بقای وضعیت مالی آینده شرکت خود را نابود خواهید کرد.» 

بر اساس گزارش‌هایی این بندر آلمانی در ساخت و توسعه پروژه نورد ‌استریم ۲ همکاری دارد.

اوایل ماه ژوئن نیز چند سناتور‌ آمریکایی طرحی را برای تحریم‌ تمام شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم۲» ارائه کردند.

«تد کروز»، «جین شاهین» و «جان باروزو» از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به همراه «تام کاتن» و «ران جانسون»، دو سناتور دیگر این مجلس، شانزدهم خرداد ماه طرحی را معرفی کردند که خواستار تحریم تمام شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم۲» است. 

بر اساس این طرح تمام شرکت‌هایی که ارائه کننده گواهینامه، خدمات بیمه و تجهیزات بندرگاهی به پروژه نورد استریم۲ روسیه باشند تحریم خواهند شد.

نورد استریم ۲ یک پروژه مشترک میان شرکت «گازپروم» روسیه و پنج شرکت اروپایی است و این خط لوله قرار است ۱.۹۴۲ تریلیون فوت مکعب گاز را در سال از روسیه و از طریق آب‌های منطقه‌ای یا مناطق انحصاری اقتصادی دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد به آلمان منتقل کند.

آمریکا در این زمینه تلاش داشته تا به هرقیمتی از پروژه گازی نورد استریم 2 جلوگیری کند.

این کشور به همراه برخی کشورهای اروپایی مدعی است که این پروژه اهرمی را برای مسکو در اتحادیه اروپا به وجود می‌آورد. در همین راستا، در سال ۲۰۱۹، تحریم‌هایی را علیه شرکت‌هایی وضع کرد که در این پروژه مشارکت داشتند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول