اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تاکید بر ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی/ضرورت توجه به جهش تولید در مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برجهش تولید گفت: استان مازندران دارای ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی است که در حوزه کشت گلخانه‌ای می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم ولی متاسفانه در این بخش مردم آشنایی کامل ندارند که چه مشخصات و کارکردی دارد.

تاکید بر ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی/ضرورت توجه به جهش تولید در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در چهارمین جلسه تحقق شعار سال با حضور مسوولان و فعالان اقتصادی در حوزه کشاورزی این استان، بیان کرد: فلسفه یک حکومت دریافت مالیات، مبارزه و جهاد با دشمنان، تامین امنیت، سالم.سازی، صالح‌سازی مردم، عمران و آبادانی است‌

وی افزود: کمال  و سعادت در این است تا انسان در راستای جمهوریت و مردمی گام بردارد،  همه وظیفه داریم سعادت مادی، معیشتی و معنوی مردم را تامین کنیم حکومت‌مداران به دنبال این خواسته‌ها حرکت کنند.

 محمدی‌لائینی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برجهش تولید گفت: استان مازندران دارای ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی  است که در حوزه کشت گلخانه‌ای می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم ولی  متاسفانه در این بخش مردم آشنایی کامل ندارند که چه مشخصات و کارکردی دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ابراز کرد: بسیاری از تولیدکنندگان طرح و ایده تولید دارند اما زمین در اختیارشان نیست شرکت شهرک‌های صنعتی و جهاد کشاورزی در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به معطل ماندن چندین هزار هکتار زمین در حسین‌آباد بهشهر  گفت: این زمین‌ها به دلیل اختلاف دو دستگاه بلا استفاده ماند که وظیفه داریم برای رفع موانع و استفاده از این زمین گام برداریم تا اشتغالی پایدار برای جوانان منطقه و استان فراهم شود.

وی اعلام کرد: ۵۰ هکتار در حسین‌آباد بهشهر در اختیار جهاد و شهرک، ۷۰هکتار نیز در میاندورود به بحث کشت گلخانه قرار بگیرد همچنین با تامین تسهیلات ارزان قیمت برای ۲۰۰ هکتار در غرب به این امر اختصاص یابد.

محمدی لائینی تاکید کرد: فرمانداران  در هر شهرستان در زمینه  کشت گلخانه زمینی را در اختیار متقاضیان قرار دهند، در کل امیدواریم شعار سال بهتر و بیشتر عملیاتی شود و بتوانیم جهش تولید را با قوای بیشتری کار کنیم.

در ادامه حسن خیریان پور معاون امور اقتصادی استانداری مازندران، بیان کرد: با توجه به ظرفیت آب، خاک، هوا و نیروی انسانی  در مازندران شهرک گلخانه‌ای و خرده مالکان هم باید در استان فعالیت کنند.

وی افزود: ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به امداد و بهزیستی تحت پوشش قرار با محوریت کار کشت گلخانه‌ای اعطا شد.

خیریان پور تصریح کرد: برای بخشی از کار شامل؛ خانواده‌هایی که زمین‌های خرد و کوچک دارند صندوق کارآفرینی امید تسهیلات می‌دهد، هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بابت ایجاد اشتغال در روستاهای استان در سال گذشته اختصاص یافت.


معاون استاندار مازندران ابراز کرد: علاوه بر کشت گلخانه های وسیع در استان،  کار گلخانه‌ای در محورها خرد در بین روستاییان محور کار ما اس، در سال گذشته ۵۵ هکتار در استان به این بخش از  کشت اختصاص داده شد.

وی اعلام کرد: طی تفاهم‌نامه ای با بنیاد مستضعفان با مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان ظرف ۱۸ ماه انجام کشت گلخانه ای اجرا شد که تمام محصولات به روسیه صادر میشود

سپس شهیدی‌فر مدیرکل جهاد کشاورزی گفت: مازندران با استان‌های دیگر در زمینه تنوع زیستی، اقتصادی بودن محصولات و  رقابتی بودن متفاوت است، محصول کیوی در غرب استان به صورت گلخانه کشت می‌شود.

وی در پایان گفت: همچنین در مازندران در ۷۵ محصول بحث ارزش افزوده وجود دارد، در بخش محصولات کشاورزی رتبه نخست را در کشور داریم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول