اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جهاد دانشگاهی پلی بین جامعه و دانشگاه/ افتتاح مرکز درمان ناباروری در همدان

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان این مجموعه را پلی بین دانشگاه و جامعه معرفی کرد و گفت: طی ماه‌های آتی مرکز درمان ناباروری در همدان افتتاح می‌شود.

جهاد دانشگاهی پلی بین جامعه و دانشگاه/ افتتاح مرکز درمان ناباروری در همدان

علی کلانترنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تبریک سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهاد انقلابی است که در سال ۵۹ با رویکرد پژوهشی و فرهنگی و به عنوان پل ارتباطی مردم و دانشگاه در دانشگاه‌هاا تشکیل شد.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهشی در سراسر کشور اتفاقات خوبی به واسطه تلاش همکاران ما در این مجموعه رخ داد که از جمله آنها می‌توان به سلول‌های بنیادی، پژوهشگاه رویان و درمان ناباروری اشاره کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان به مباحث پژوهشی فنی و مهندسی نیز اشاره کرد و گفت: از جمله این پژوهش‌ها می‌توان به مته‌های حفاری نفت، دکل‌های حفاری نفت و فرستنده‌های پرقدرت رادیویی اشاره کرد و پژوهش در حوزه‌‌  گیاهان دارویی و گردشگری را نیز از دیگر اتفاقات خوب برشمرد.

 وی به فعالیت حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی پرداخت و افزود: خبرگزاری ایسنا، ایکنا و مرکز افکارسنجی ایران از حوزه‌های فرهنگی تاثیرگذار بودند که کارهای خوبی را در دانشگاه شکل داده‌اند.

 کلانترنیا با تاکید بر اینکه در جهاد دانشگاهی همدان نیز همان ساختار کشوری وجود دارد بیان کرد: در صنایع‌دستی با توجه به پتانسیل‌های بومی استانی وارد حوزه سفال شدیم و در همین راستا مرکز خدمات تخصصی سفال و سرامیک ایجادد شد.

 استقرار آزمایشگاه استانداردسازی سفال

وی گفت: در این مجموعه علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۲۵ نفر و استقرار آزمایشگاه استانداردسازی سفال در آن، بخشی از مشکلات این حوزه که بیشتر صادرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برطرف شد.
 
رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان در ادامه سخنانش از ایجاد مرکز درمان ناباروری توسط جهاد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: این مجموعه طی ماه‌های آینده راه‌اندازی می‌شود تا به مردم استان و شهر همدان خدمات ارائه شود.

وی اظهار کرد: در حوزه سلامت شغلی و ارائه آزمایش‌های تشخیص طبی و در کنار آن بانک بند خون ناف نیز فعال است که ۳ هزار و ۵۰۰ نفر را زیر پوشش دارد و برای بیماری صعب‌العلاج استفاده می‌شود.

کلانترنیا به اقدامات حوزه فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی(ایسپا) در جهاد دانشگاهی همدان فعال است و پروژه‌های بزرگی در استان انجام داده‌اند و کارنامه موفقی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از توان دانشجویی استفاده کنیم، جهاد دانشگاهی را پلی بین دانشگاه و جامعه دانست و افزود: این مجموعه می‌تواند بستر مناسبی در این زمینه باشد.

 انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول