اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سازمان غله، منافع ملی را فدای مصلحت‌های سلیقه‌ای می‌کند / کشف 1600 دستگاه اکسیژن سنج در هشترود

فرماندار هشترود با انتقاد صریح از عملکرد غله در هشترود گفت: متاسفانه سازمان غله استان مصالح و منافع ملی را فدای مصلحت‌های سلیقه‌ای خود کرده و با محروم کردن چند سیلوی منطقه از خرید گندم باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیر به سرمایه‌گذاران، سیلوداران و سردرگمی کشاورزان گندم کار شهرستان شده است.

سازمان غله، منافع ملی را فدای مصلحت‌های سلیقه‌ای می‌کند / کشف 1600 دستگاه اکسیژن سنج در هشترود

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، امین امینیان، امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  شهرستان هشترود اظهار داشت: با حاملان گندم به غیر از سیلوهای شهرستان که به سایر شهرها برده شود برخورد جدی خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه برخی دلالان فعال گندم در شهرستان از زمان برداشت فعال شده‌اند و یا از سایر شهرها و کارخانه‌ها نماینده برای خرید گندم کشاورزان در روستاها مستقر شده است.

امینیان، از کشف یک‌هزار و 600 دستگاه اکسیژن سنج  در حال حمل بود خبر داد و گفت: فعلا نمونه مارک این اکسیژن سنج و قیمت  در بازار موجود نیست و ارزش این محموله بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان است. 

 وی گفت: نظارت سیستمی با راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی از موثرترین راه‌ها برای پیشگیری از قاچاق کالا و توزیع عادلانه آن است.

 فرماندار شهرستان هشترود، متذکر شد: امروزه قاچاق کالا در کشور صدمات جبران‌ناپذیر به بدنه اقتصادی کشور و معیشت مردم وارد کرده و موجب جولان دلالان در جامعه شده است که راه‌اندازی سامانه برای کالاهای اساسی می‌تواند در این امر مفید و کارساز باشد.

فرماندار هشترود دربخش دیگری از مطالب خود با انتقاد صریح از عملکرد غله در هشترود تصریح کرد: متاسفانه سازمان غله استان مصالح و منافع ملی را فدای مصلحت‌های سلیقه‌ای خود کرده و با محروم کردن چند سیلوی منطقه از خرید گندم باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیر به سرمایه‌گذاران، سیلوداران و سردرگمی کشاورزان گندم کار شهرستان شده است.

 وی افزود: فرمانداری هشترود در این زمینه و برای رعایت حق و حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده موضوع را از طریق مقامات استانی از جمله استاندار پیگیری کرده است و در پایان از تلاش‌های اعضای جلسه به‌خصوص تعزیرات حکومتی شهرستان قدردانی کرد.

‌لازم به ذکر است، تشدید نظارت‌ها و ایجاد سامانه‌های الکترونیکی جامع انبارها، نهاده‌های دامی و کشاورزی، سوخت، برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی، ساماندهی تولید ارز دیجیتال، تامین سوخت ماشین‌آلات کشاورزی  نظارت دقیق بر بازار و شناسنامه‌دار کردن لوازم خانگی و دام‌های سنگین شهرستان از جمله بحث‌های مورد طرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول