اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ابقای اعضای هیئت‌رئیسه دور چهارم شورای پنجم

در ۱۴۴ امین جلسه شورای شهر شیراز، انتخابات اعضای هیئت‌رئیسه برگزار و اعضای گروه‌های مختلف مشخص شدند.

ابقای اعضای هیئت‌رئیسه دور چهارم شورای پنجم

سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس؛ شیراز | در چهارمین سال فعالیت شورای پنجم شهر شیراز، اعضای هیئت‌رئیسه ابقا و «سید عبدالرزاق موسوی» برای دومین سال پیاپی رئیس شورای شهر شیراز شد.

در این جلسه که ابتدا با بررسی سه ایراد از سوی فرمانداری و تصویب یک طرح دو‌فوریتی آغاز شد، انتخابات هیئت‌رئیسه، روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر شیراز و ناظرین سازمان‌ها و مناطق ۱۱ گانه شهرداری برگزار و مسؤولیت‌های اعضای این شورا مشخص شد.

بر اساس نتایج این انتخابات؛ «سید عبدالرزاق موسوی» با کسب ۱۰ رأی موافق در مقابل ۲ رأی سفید از مجموع ۱۲ رأی مأخوذه به عنوان رئیس شورا و «ابراهیم صبوری» با کسب ۱۱ رأی موافق و یک رأی سفید از ۱۲ رأی مأخوذه به‌عنوان نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در چهارمین سال فعالیت شورا در دوره پنجم برگزیده شدند.

«سعید نظری» نیز با کسب ۱۲ رأی موافق و یک رأی سفید از مجموع ۱۳ رأی به‌عنوان سخنگوی شورا، «سولماز دهقانی» و «قاسم مقیمی» با به دست آوردن تمامی آرای موافق به ترتیب به‌عنوان منشی اول و دوم انتخاب شدند.

همچنین «نوذر امامی» با کسب ۱۲ رأی موافق و یک رأی سفید از سوی اعضا به‌عنوان خزانه‌دار شورا معرفی شد.

همچنین در این جلسه چهار دستور کار بررسی شد که سه مورد آن، ایراد نامه فرمانداری شیراز بود.

ایراد فرمانداری شیراز به مصوبه تعیین نرخ کرایه جابجایی ‌مسافر 

اولین دستور جلسه شورا، ایراد فرمانداری به مصوبه تعیین نرخ کرایه جابجایی ‌مسافر در شبکه حمل‌ونقل مسافر شیراز شامل ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی در سال ۹۹ بود بر این مبنا که افزایش نرخ کرایه مغایر با تصمیمات کلان دولت است. همچنین در مورد دریافت کرایه به‌صورت غیر نقدی و به‌وسیله کارت‌خوان، زیرساخت‌های لازم جهت انجام این موضوع مهیا نیست.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز دراین‌باره توضیح داد: با توجه به افزایش نرخ بسیاری از تجهیزات و لذا افزایش هزینه‌های رانندگان تاکسی در کنار کاهش یک مسافر در ایام کرونا، می‌توانیم با استناد به بخشنامه محرمانه وزیر کشور به استاندار در برج ۱۰ پیرامون افزایش ۱۱ درصدی، نرخ کرایه را تغییر دهیم. همچنین در مورد بند دو نیز، در اتوبوس که کلیه زیرساخت‌ها فراهم است و در مورد تاکسی نیز باید زیرساخت‌های لازم جهت عدم دریافت پول نقد و تعبیه کارت‌خوان به‌زودی فراهم شود.

ایراد فرمانداری شیراز به دستورالعمل انتخابات شوراهای اسلامی کشور و شهرداران 

دستور دوم این جلسه مبنی بر نامه ایراد فرمانداری به دستورالعمل انتخابات شوراهای اسلامی کشور و شهرداران بود که بنا شد با حذف دوبندی که ایراد بر آن وارد است، دستور مجدداً ابلاغ شود.

 ایراد فرمانداری به مصوبه مدیریت تعارض منافع عمومی در شهرداری شیراز 

دستور جلسه سوم که بازهم ایراد فرمانداری به مصوبه مدیریت تعارض منافع عمومی در شهرداری شیراز بود موردبررسی قرار گرفت که بنا شد با ارائه نامه شفاف‌سازی به فرمانداری این موردبررسی شود.

لایحه دوفوریتی تأمین هزینه‌های اجاره مسکن جهت ۳۰ خانوار از منازل مسکونی آسیب‌دیده در رانش کوه منصورآباد 

لایحه دوفوریتی تأمین هزینه‌های اجاره مسکن جهت ۳۰ خانوار از منازل مسکونی آسیب‌دیده در رانش کوه منصورآباد بود که بر اساس اعلام وصول تیم ارزیاب همچنین با در نظر گرفتن این سؤال که چرا شهرداری باید متقبل مدیریت این بحران شود، مقرر شد با در نظر گرفتن نکات قابل‌توجه به هر خانوار ۵۰ میلیون تومان به‌عنوان ودیعه و ماهانه دو و نیم میلیون تومان به‌عنوان اجاره از محل بودجه حوادث غیرمترقبه شهرداری شیراز به‌عنوان همکاری تعلق گیرد با این شرط که نهایتاً مبلغ ۵۰ میلیون تومان به‌حساب شهرداری بازخواهد گشت.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول