اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

نصب اسکله ویژه پهلوگیری شناورهای تجسس و نجات در بندر شهید حقانی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نصب یک فروند اسکله ویژه پهلوگیری شناورهای تجسس و نجات در بندر شهید حقانی خبر داد و گفت: این نوع اسکله فلزی شناور کمترین اختلاف عرشه آزاد با عرشه آزاد شناورهای تجسس و نجات را دارد.

نصب اسکله ویژه پهلوگیری شناورهای تجسس و نجات در بندر شهید حقانی

علی رضا محمدی کرجی‌ران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بیان کرد: بندر شهید حقانی در قلب شهر بندرعباس به عنوان مهمترین و بزرگترین پایانه مسافری دریایی با 11 پست اسکله ارائه دهنده خدمات به مسافران و گردشگران دریا جهت عزیمت به جزایر مرکز استان است.

وی اظهار داشت: در این راستا لزوم جانمایی و نصب یک فروند اسکله ویژه پهلوگیری شناورهای تجسس و امداد با هدف انتقال ایمن تر افراد سانحه دیده و بیماران در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: پس از انجام عملیات جانمایی، ساخت یک فروند اسکله فلزی با مشخصات فنی ۲۰ متر طول، ۵ مترعرض  و آبخور حدود ۴۰ سانتمیتر  با عرشه آزاد 1.1 متر مطابق عرشه آزاد شناورهای موجود تجسس و نجات آغاز شد.

وی گفت: ساخت این اسکله به شکل کاملا بومی و در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی انجام و پس از انجام عملیات شمع‌کوبی به محل تعیین شده در بندر شهید حقانی منتقل و در محل نصب شد.

 به گفته محمدی کرجی ران این نوع اسکله های فلزی شناور  به گونه‌ای طراحی شده است که کمترین اختلاف عرشه آزاد با عرشه آزاد شناورهای تجسس و نجات را دارا بوده و امکان حمل ایمن افراد سانحه دیده  بیمار و مجروح در بهترین شرایط فراهم  و انتقال به خشکی با سهولت و به راحتی امکان پذیر است.

بنابراین گزارش بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور (بندر شهید حقانی) در مرکز استان همه روزه پذیرای جمع کثیری از مسافران و گردشگران دریایی است، همچنین فاصله این بندر تا بندر شهید ذاکری قشم 12.3 مایل دریایی برابر با (23 کیلومتر)، تا بندر هرمز 9.6 مایل (معادل 18 کیلومتر) و تا جزیره لارک 18 مایل دریایی برابر با (13 کیلومتر) است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول