اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم تداوم ممنوعیت تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فارس/ تعطیلی 282 واحد صنفی در فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: ممنوعیت اجتماعات غیرضروری و الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را همچنان در سطح استان به‌ویژه مناطق قرمز خواهیم داشت.

لزوم تداوم ممنوعیت تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فارس/ تعطیلی 282 واحد صنفی در فارس

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان، با حضور استاندار فارس، معاونان، جمعی از مدیران کل استانی، فرماندار و شهردار شیراز برگزار شد.

عبدالرضا قاسم‌پور در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان فارس اظهار داشت: تا پایان خرداد ماه استان فارس کمترین میزان ابتلا و فوتی را در کشور داشت که در ادامه پس از کمرنگ شدن رعایت نکات بهداشتی و نتایج این سهل‌انگاری در تیر ماه با افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها مواجه شدیم.

وی افزود: به همین منظور بار دیگر محدودیت‌هایی در تیر ماه اعمال شد که نتایج مثبت آن را در مردادماه با کاهش آمار ورودی‌ها به بیمارستان‌ها شاهد هستیم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: نتیجه نهایی اعمال محدودیت‌ها و رعایت مجدد پروتکل‌ها در استان سبب شد که وضعیت فارس از قرمز به هشدار تغییر کند.

در بازرسی‌ها ۱۴۱۲ مورد اخطار و ۲۸۲ واحد نیز تعطیل شد

قاسم‌پور بابیان اینکه ۳۰ هزار بازرسی در پی موج دوم کرونا در استان صورت گرفته اضافه کرد: در این بازرسی‌ها هزار و ۴۱۲ مورد اخطار صادر و ۲۸۲ واحد نیز تعطیل شد.

وی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات را مطلوب عنوان کرد وبیان داشت: ممنوعیت اجتماعات غیرضروری و الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را همچنان در سطح استان به‌ویژه مناطق قرمز خواهیم داشت.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین از بازگشایی مدارس در مناطق سفید و هشدار در شهریور ماه خبر داد و اظهار داشت: مرحله دوم مواصات و همدلی با قدرت و قاطعیت در استان فارس برگزار خواهد شد.

 ۲۲۰ هزار تست کرونا در سطح استان فارس تاکنون

در ادامه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست اظهار داشت: ۲۲۰ هزار تست کرونا در سطح استان فارس تاکنون انجام‌شده که ۳۴ هزار و ۴۵۲ مورد آن مثبت اعلام‌شده است.

عبدالرسول همتی با بیان کاهش آمار بستری‌های کرونا در استان افزود: در حال حاضر ۹۱۱ بیمار کرونایی بستری‌شده وجود دارد که ۱۰۱ مورد آن‌ها در وضعیت وخیم هستند.

وی با اشاره به آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۲ مورد مثبت در سطح استان فارس و ۱۳ نفر فوتی داشته که مجموع فوتی‌ها به ۵۵۹ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تبدیل وضعیت استان فارس از قرمز به هشدار اضافه کرد: ملاک اصلی تعیین وضعیت استان‌ها، تعداد موارد بستری بوده که این مهم نشان از پویایی سیستم بهداشتی در هر استان است.

وی با بیان اینکه با کاهش آمار در استان نباید حساسیت‌های مردم نسبت به این ویروس از بین برود خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد موارد ابتلا و ۲.۹ درصد از فوتی‌ها در کشور متعلق به استان فارس می‌باشد که نشان از تلاش قابل‌ توجه کادر درمان است.

همتی گفت: در این آمار ۳ درصد مبتلایان و ۱ درصد فوتی‌ها سنی کمتر از ۱۰ سال داشته، گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال ۷۰ درصد مبتلایان و ۱۵ درصد جان‌باختگان را به خود اختصاص داده و گروه سنی بالای ۵۰ سال آمار ۲۷ درصد مبتلایان و ۸۴ درصد جان‌باختگان را داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز میانگین سنی مبتلایان در ۱۴ مردادماه را ۵۸ سال ذکر کرده و بیان داشت: در ماه گذشته میانگین سنی مبتلایان ۶۶ سال بوده که نشان از کاهش سن مبتلایان در استان دارد.

وی بیان داشت: ۸۹ درصد فوتی‌ها دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان هستند و ۱۱ درصد مابقی هیچ مشکل و بیماری نداشته‌اند.

۳۵ درصد فوتی‌ها در ۴ ماه نخست و ۶۵ درصد دیگر تنها در تیر ماه رقم خورده است

همتی اضافه کرد: ۵۷ درصد مبتلایان و ۶۲ درصد فوتی‌ها آقایان و ۴۳ درصد مبتلایان و ۳۸ درصد فوتی‌ها را بانوان تشکیل داده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بابیان اینکه ویروس کرونا همه سنین را درگیر کرده، تصریح کرد: ۳۵ درصد فوتی‌ها در ۴ ماه اول و ۶۵ درصد دیگر تنها در تیرماه رقم خورده که نشان از ماهی سخت برای کادر درمان بوده است.

فعالیت ۱۷ کارخانه تولید ماسک در فارس

در ادامه رئیس کمیته پشتیبانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز در این نشست با اشاره به مواد ضدعفونی گفت: با شروع به کار مجدد دو کارخانه تولید الکل، کارخانه الکل سپیدان با تولید روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ لیتر و کارخانه الکل فسا مشکل کمبود مواد ضدعفونی الکلی در استان نداریم.

وی بیان داشت: تولید روزانه پد الکلی یک میلیون و ۸۰۰ هزار عدد و توزیع آن، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار عدد در سطح استان بوده که هم‌اکنون ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار پد الکلی در انبارها موجود است.

حمیدرضا ایزدی از فعالیت ۱۷ کارخانه تولید ماسک در فارس خبر داد و بیان کرد: توان تولید حداقل ۲ میلیون عدد ماسک در روز در استان فارس را داریم اما به دلیل کمبود مواد اولیه به ‌ویژه پارچه مخصوص ماسک، تولید ما به روزانه یک‌ میلیون عدد ماسک رسیده است.

وی ادامه داد: میزان تولید روزانه ماسک سه لایه ۴۵۰ هزار عدد و ماسک N۹۵ تعداد ۴۵۰ هزار عدد است.

رئیس کمیته پشتیبانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس گفت: کارخانه تولید پارچه ماسک در خارج از استان و به تعداد محدود است و به همین دلیل در تأمین این مواد تولیدی در فارس دچار مشکل هستیم.

در ادامه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس در این نشست اظهار داشت: در آزمون تیزهوشان متوسطه اول که طی روزهای گذشته برگزار شد، ۳۰ درصد و در آزمون متوسطه دوم ۴۰ درصد غایب داشتیم که نشان از حساسیت بالای والدین نسبت به این موضوع است.

 ۹۵ درصد مدارس استان فارس صاحب اینترنت رایگان شده و تا روزهای آتی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید

وی در ادامه به موضوع اینترنت مدارس پرداخت و افزود: با افتخار ۹۵ درصد مدارس استان فارس صاحب اینترنت رایگان شده و تا روزهای آتی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید تا زیربنای آموزش مجازی بیش‌ازپیش مهیا شود.

اسماعیلی از تحویل ۳۵۰ مودم رایگان به مدارس خبر داد و بیان داشت: برنامه‌ریزی خاصی برای دانش آموزان محروم داریم که تولید محتوای خودآموز یکی از این برنامه‌ها است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس بیان داشت: سامانه شاد که وزارت آموزش‌وپرورش در اختیار معلمان گذاشته، کلاس‌محور است و ما در ابتکاری برای نخستین بار اتوماسیون آموزشی طراحی کرده که به‌صورت مدرسه‌ای بوده و آموزش مجازی ما را به‌ خوبی پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه از کمبود مواد بهداشتی و شوینده خبر داد و خواستار تسریع در خصوص سرویس‌های مدارس شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به همکاری کامل مجموعه‌های مذهبی و تبلیغی با ستاد کرونا گفت: ۷ هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی به دلیل شیوع ویروس کرونا و به درخواست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در ماه رمضان تعطیل بوده است.

عزاداری‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در فضای باز و حداکثر دو ساعت

وی از تصویب پروتکل مراسم عزاداری محرم و صفر در ذیل کمیته امنیتی و اجتماعی خبر داد و خاطرنشان کرد: سلامت مردم خط قرمز همه ما است، عزاداری‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در فضای باز و حداکثر دو ساعت برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام مهرابی افزود: مراسم تعزیه، شیرخوارگان حسینی و حرکت هیئت‌های عزاداری در خیابان‌ها تعطیل خواهد بود.

بهره‌برداری ۴ بیمارستان در استان تا پایان سال

استاندار فارس بیان داشت: با توجه به اعتباراتی که طی سفر معاون رئیس‌جمهور به استان فارس اختصاص یافت تا انتهای امسال چهار بیمارستان استان به بهره‌برداری می‌رسد.

عنایت‌الله رحیمی اضافه کرد: پس از سفر معاون رئیس‌جمهور به استان فارس مصوب شد تا پایان سال چهار بیمارستان در شهرستان‌های جهرم، فسا، رستم و مرودشت به بهره‌برداری برسد تا بالغ‌ بر هزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستان‌های استان اضافه شود.

وی ادامه داد: اقداماتی در استان فارس توسط مسئولان، مردم و دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت که تا پایان خردادماه شاهد بهترین نتایج کسب ‌شده در مدیریت بیماری کرونا بوده‌ایم به‌گونه‌ای که فارس بهترین استان کشور کنترل بیماری کرونا بود.

رحیمی افزود: ورود بیمار به مراکز درمانی استان فارس دارای شیب نزولی است که نشان از توجه ارکان مختلف اجتماعی به موضوع شیوع بیماری کرونا بوده و این در حالی است که بیش از ٢٢٠ هزار آزمایش توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران به ‌عمل ‌آمده که نشان‌دهنده توانمندی فارس در زمینه شناسایی بیماران احتمالی کرونا است.

وی در خصوص میزان فوتی‌های استان نیز خاطرنشان کرد: بیشتر بیمارانی که در استان فارس به علت کرونا جان‌باخته‌اند دارای بیماری زمینه‌ای بوده و این درحالی است که کادر درمانی استان نیز توجه ویژه‌ای به سالمندان دارد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه تنها ۲.۹ دهم درصد از مرگ‌ومیر کشور در فارس است تصریح کرد: آمار استان در حوزه وفات از متوسط کشور کمتر بوده و بر اساس آمارها متوسط مرگ‌ومیر در کشور دو برابر استان فارس است.

وی در خصوص الزام آمادگی در آموزش‌وپرورش در پی بازگشایی مدارس نیز گفت: بر اساس اعلام‌های قبلی مقرر شده تا مدارس در ١۵ شهریور بازگشایی شود این در حالی است که باید زمینه این مهم نیز در استان تأمین گردد تا در صورت بازگشایی مدارس با مشکلی مواجه نباشیم البته در این راستا شهرداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف بوده با همکاری آموزش‌وپرورش تمهیدات لازم در راستای بازگشایی مدارس را فراهم کنند.

رحیمی با اشاره به بهره‌گیری از فرصت کرونا گفت: با توجه به شیوع کرونا می‌توان از این موضوع در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک بهره‌برداری کرده و با تامین زیرساخت‌های لازم نسبت به افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جامعه تلاش کرد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول