اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مسابقات استانی تفسیر قرآن در ۱۱ شهر گیلان برگزار می‌شود

به گفته رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، مرحله استانی مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۱۱ شهرستان گیلان برگزار می‌شود.

مسابقات استانی تفسیر قرآن در ۱۱ شهر گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدمهدی قربانیان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات تفسیر قرآن در ۱۱ شهر گیلان اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم، ۲۴ مرداد ماه جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۱۱ شهرستان گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ۵۸ نفر از فعالان قرآنی در حوزه تفسیر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، گفت: بیشترین میزان شرکت‌کننده در این دوره مربوط به شهرستان آستانه‌اشرفیهاست.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به منابع این دوره از مسابقات تفسیر قرآن کریم گفت: سؤالات این مرحله از تفسیر سوره مبارکه مریم و از تفسیر شریف نمونه و یا صفوه التفاسیر ویژه اهل سنت طرح خواهد شد.

قربانیان با بیان اینکه در مرحله کشوری، سؤالات از تفسیر سوره‌های مبارکه مریم و طاها از تفسیر نمونه یا صفوه التفاسیر ویژه اهل سنت است، تصریح کرد: مرحله استانی به‌صورت حضوری و با آزمون کتبی (تستی و تشریحی) توسط اداره کل اوقاف با مسئولیت مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان و دبیری رئیس اداره امور قرآنی، ۲۴ مرداد جاری برگزار می‌شود.

به گفته رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان ملاک شرکت در برگزاری مسابقه افرادی هستند که در سایت رسمی مسابقات قرآن  کریم جمهوری اسلامی ایران (my.oghaf.ir) ثبت‌نام و لیست آن‌ها از طریق مرکز امور قرآنی به استان ارسال گردیده است.

وی با اشاره به مکان‌های برگزاری مسابقات تفسیر عمومی قرآن کریم گفت: در شهرستان آستارا حرم امام زادگان قاسم و ابراهیم، در آستانه‌اشرفیه، حرم آقا سید محمد آخوندمزار و در بندرانزلی بقعه بی‌بی حوریه محل برگزار مسابقات است.

قربانیان با بیان اینکه در تالش، اداره اوقاف تالش، در رشت دارالقرآن پورباقی و در رودبار اداره اوقاف رودبار محل برگزاری مسابقات تعیین‌شده‌اند، گفت: در رودسر، دارالقرآن طالب‌زاده و در فومن و شفت اداره اوقاف فومن و در صومعه‌سرا اداره اوقاف صومعه‌سرا محل برگزاری مسابقات هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان می‌گوید، شرکت‌کنندگان مسابقات تفسیر قرآن کریم در شهرستان‌های لنگرود و لاهیجان در بقعه امیر شهید لاهیجان و در ماسال در اداره اوقاف ماسال به رقابت به یکدیگر می‌پردازند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول