اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مستند جنایات ضد انقلاب در کردستان تولید شود

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس گفت:‌ مستند جنایات ضد انقلاب در دوران دفاع مقدس و قبل از آن در کردستان تولید شود.

مستند جنایات ضد انقلاب در کردستان تولید شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سرهنگ جمشید آزادی‌پور ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کردستان اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس و براساس روز شمار این هفته‌ برنامه‌هایی متنوعی در سپاه بیت‌المقدس با مشارکت اقشار بسیج برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ابلاغی در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس هر هفته به یک استان اختصاص یافته تا نقش اقشار مردم استان‌ها در دوران دفاع مقدس به صورت ملی و در سطح رسانه‌های ملی برای آحاد مردم کشور تبیین شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: ‌سوم تا نهم آبان به صورت ویژه به کردستان اختصاص داده شده و در این مدت باید بتوانیم با بهره‌‌گیری از تمام ظرفیت‌ها اتفاقات و رشادت‌های مردم این استان را در دفاع مقدس تبیین کنیم.

آزادی‌پور افزود: کردستان القابی همچون سرزمین مجاهدت‌های خاموش و ایثارگری‌های بزرگ از سوی مقام معظم رهبری به خود گرفته است از این رو باید به بهترین شیوه این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها را به مردم کشور نشان دهیم.

وی با تاکید براینکه کردستان نقش پررنگی در دفاع مقدس داشته است که باید این نقش کلیدی بیش از گذشته دیده شود،  گفت: اختصاص یک هفته به عنوان هفته ویژه دفاع مقدس کردستان ظرفیتی است که با توجه به هماهنگی‌هایی که در سطح کلان با رسانه ملی صورت گرفته می‌تواند در معرفی نقش مهم این استان در این دوران تاریخی تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس گفت: باید با بهره‌گیری از توان و ظرفیت همه بخش‌ها نقش همه اقشار از جمله نقش مردم و دولت در حمایت از نیروها، نقش پیشمرگان کرد مسلمان، نقش مردم در پشتیبانی از نظام، به خوبی تبیین شود به گونه ای که حقی از کسی ضایع نشود.

آزادی‌پور اظهار داشت: برگزاری گردهمایی در شهرستان‌های مختلف و برگزاری برنامه شاخص که قابلیت پوشش خبری در شبکه ملی را داشته باشد به شیوه‌ای که هر روز را به یکی از شهرستان‌ها اختصاص دهیم ضروری است.

وی خواستار تولید حداقل یک فیلم مستند از نقش کردستان در دوران دفاع مقدس شد و گفت: در این راستا صدا و سیما باید به صورت ویژه پای کار بیاید و اگر امکان داشت در زمینه نقش هر شهرستان در سال‌های دفاع قدس یک مستند کوتاه تولید شود.

وی با بیان اینکه کتاب جامعی از خاطرات دوران دفاع مقدس در کردستان را ضروری خواند و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت یادگاران جبهه و جنگ که امروز در سطح استان و یا در کشور حضور دارند و بیان خاطراتشان در عملیات‌هایی که در کردستان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی اجرا شده باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس  خاطرنشان کرد: برگزاری نشست علمی در دانشگاه‌ها، تهیه مستند از اقدامات محرومیت‌زدایی و خدماتی، تهیه مستندی در رابطه با جنایت‌های ضد انقلاب با استفاده از آرشیو موجود در صدا و سیما و غیره از برنامه‌هایی است که می‌توان مورد توجه قرار بگیرد.

آزادی‌پور افزود: هفته ویژه دفاع مقدس کردستان همزمان با اول هفته وحدت و همچنین ایام هفته دانش‌آموزی تعیین شده که می‌توان از این دو مناسبت نیز در برگزاری هرچه کیفی‌تر و پرمحتواتر برنامه‌های این هفته بهره‌ گرفت.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول