اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از تشدید نظارت بر بازار تا آمادگی برای برگزاری کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری

تشدید نظارت بر ادارات و اصناف، برخورد با متولیان برگزاری مراسمات خانوادگی، پیگیری روند برگزاری مراسمات عزاداری محرم و بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان از جمله مسائل مطرح شده در جلسه ستاد استانی کرونا بود.

از تشدید نظارت بر بازار تا آمادگی برای برگزاری کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا در محل استانداری چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

تشدید نظارت بر ادارات و اصناف، برخورد با متولیان برگزاری مراسمات خانوادگی، پیگیری روند برگزاری مراسمات عزاداری محرم و بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

ابتدای جلسه سیدراشد جزایری گفت:  چهارمحال و بختیاری در خصوص شیوع ویروس کرونا نسبت به سایر استان‌های کشور از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است و حدود 87 درصد افراد در استان مصمم به رعایت حفاظت فردی هستند به خصوص قشر متدین و مذهبی جامعه به طوری که هیچ مورد ابتلا به کرونا در نمازهای جمعه گزارش نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: از ابتدای مرداد ماه تاکنون تعداد 5 هزار 131 بازدید تخصصی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 4هزار 377 مورد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت اما به مابقی این تعداد تذکر داده شد و تعداد 101 مورد به دادگاه معرفی و چهار واحد صنفی نیز در ماه جاری پلمب شد.

نتیجه تصمیمات امروز دو هفته آینده مشخص خواهد شد

در ادامه فریدون رحمانی اظهار داشت: هر تصمیمی که در این ستاد گرفته شود نتیجه آن دوهفته آینده مشاهده خواهد شد و برای جلوگیری از طغیان مجدد ویروس باید از الان تصمیماتی گرفته شود.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی اضافه کرد: همواره 25 درصد از نمونه‌های گرفته شده جواب آن مثبت است و در حدود 60 درصد طبق میانگین کشوری در مراکز درمانی بستری می‌شوند.

وی تاکید کرد: طرح‌های مطالعاتی بسیاری در خصوص کرونا در دست اقدام است و حدود 850 نمونه از پرسنل کادر درمان گرفته شده که حدود 15 درصد آزمایش مولکولی آن‌ها مثبت بوده و در حدود 1150 نفر هم نمونه سلولوژی چک شد که 9 درصد مثبت شد و این نشان از طولانی شدن عمر کرونا در جامعه می‌دهد و به احتمال زیاد مدت طولانی با این ویروس درگیر باشیم.

کنکور سراسری طبق زمان‌بندی اعلام شده برگزار خواهد شد

سعید کریمی نیز در خلال جلسه گفت: آزمون دکتری به خوبی و بدون هیچ مشکلی برگزار شده که کمال تشکر را از کادر بهداشت و درمان داریم.

رئیس دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: برای برگزاری کنکور سراسری نیز برنامه‌ریزی‌هایی شده است و طبق قرار قبلی در اواخر مردادماه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: آزمون کارشناسی ارشد نیز همین هفته در دانشگاه شهرکرد دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه آزاد در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه برگزار خواهد شد.

ستاد کرونا مرهمی برای زخم اقتصادی کسبه در نظر بگیرد

نجف کریمی نیز در خلال جلسه اظهار داشت: بیشترین ضربه اقتصادی را از شیوع ویروس کرونا کسبه و اصناف متحمل شدند و با توجه به اجاره‌های سنگین و مشکلات معیشتی که برای آن‌ها ایجاد شده تقاضای حمایت و همیاری بیشتر ستاد کرونا را داریم.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: با توجه به اعتراض رستوران‌داران و کبابی‌ها تقاضای بازگشایی سالن‌های این اصناف با ظرفیت 50 درصد را داریم تا بتوانند مقداری مشکلات معیشتی و اقتصادی خود را برطرف کنند.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول