اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

51 درصد جمعیت کردستان در 27.9 درصد سطح شهر زندگی می‌کنند

مدیر اداره بازآفرینی شهری استان کردستان گفت: 51 درصد جمعیت کردستان در 27.9 درصد سطح شهر زندگی می‌کنند.

51 درصد جمعیت کردستان در 27.9 درصد سطح شهر زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی رضایی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان اظهار کرد: این جلسه پنجمین جلسه ستاد بازآفرینی استان است که با وجود شرایط کرونایی به خاطر اهمیت این موضوع در سال‌جاری برگزار می‌شود.

رضایی افزود: کردستان در نرخ جمعیت شهری، استان پنجم و در نرخ جمعیت روستایی، استان نوزدهم کشور است.

وی تصریح کرد: 51 درصد از جمعیت استان در 27.9 درصد سطح شهر زندگی می‌کنند که بسیار قابل تامل است.

رضایی خاطرنشان کرد: 4 هزار و 720 هکتار مجموع بافت‌های ناکارآمد شهری در سطح استان است که 50 درصد جمعیت را در خود جای داده است.

وی افزود: پروژه‌هایی برای 23 محله استان کردستان در قالب طرح بازآفرینی شهری تعریف شده و این به معنای جلو رفتن هماهنگ با برنامه‌های مصوب در این حوزه است.

مدیر بتزآفرینی شهری استان کردستان به اهداف و چشم‌انداز تدوین شده در استان در بحث سکونتگاه‌های رسمی هم گریزی زد و گفت: استفاده از اراضی رها شده از اهداف مهم در ستاد بازآفرینی شهری است.

پروژه‌های بازآفرینی در 23 محله استان تعریف شده است

وی اظهار کرد: 8 شهر، 8 شهرستان و 23 محله در طرح بازآفرینی تعریف شده و این نشان می‌دهد منابع به درستی و عادلانه تعریف و هزینه شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: از محل منابع استانی 100 میلیارد تومان برای اجرای 150 پروژه بازآفرینی در کردستان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه 49 پروژه در قالب طرح بازآفرینی شهری در شهرهای استان تعریف شده که اعتبار مصوب آن 105 میلیارد تومان است، گفت: تاکنون 13 پروژه از این تعداد تمام شده، 11 پروژه پیشرفت فیزیکی بالای 80 تا 100درصد، 10 پروژه در حدود 60 تا 80 و....دارد.

رضایی اظهار کرد: رویکرد دیگری در استان دنبال می‌شود که ارتقای اقتصادی اجتماعی است که این مهم در برخی شهرها مانند مریوان آموزش‌ها به پایان رسیده است و مردم به سمت درآمدزایی حرکت می‌کنند.

ساخت 3018 واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کردستان

وی در زمینه تولید مسکن هم گفت: سهمیه استان در ساخت مسکن در بافت فرسوده 3 هزار و 81 واحد است.

رضایی خاطرنشان کرد: در مجموع زمین ساخت یک هزار و 72 واحد تامین شده و اگر بتوانیم مشکل تامین زمین مورد نیاز را در دو شهر بانه و مریوان حل کنیم می‌توانیم تعهدات خود در این زمینه تحقق ببخشیم.

وی در پایان گفت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه نوسازی، اصلاح آئین‌نامه پرداخت تسهیلات، تامین مالی پروژه‌ها در حال اجرا و مصوب و ...با توجه به شرایط استان ضروری است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم در این جلسه با اشاره به وضعیت بافت‌های فرسوده و اشتغال و اقتصاد مردم استان، اظهار کرد: پروژه‌های بازآفرینی در استان تعریف شده که در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار و امیدواریم تا پایان فصل پاییز شاهد بهره‌برداری از این طرح ها باشیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول