اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بهره‌برداری از پروژه گازرسانی چمن گلی تا آبان ماه

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه گازرسانی چمن‌گلی، گفت: پیمانکار پروژه از ادامه کار منصرف شده و در حال مذاکره با پیمانکار جدید هستیم که تا آبان‌ماه امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

بهره‌برداری از پروژه گازرسانی چمن گلی تا آبان ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد سیامک حیدری امروز در نشست خبری با اشاره به کسب رتبه اول و موفقیت شرکت گاز استان در مجمع سالیانه گفت: فاز اول گازرسانی به روستاها در سال ۹۸ شروع شد و قرار بود هفته دولت به بهره‌برداری برسد که با وجود کرونا و مشکلات پیش آمده پروژه‌ها تعطیل شدند که تا دوماه آینده فاز اول در منطقه شاه منصوری و ۱۰ روستای اطراف آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: در فاز دوم اگر شرایط کرونایی سخت نشود تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ سایر روستاهای استان از نعمت گاز برخودار خواهند شد.

حیدری با اشاره به سیاست وزارت نفت مبنی بر جایگزینی گاز با سوخت‌های فسیلی، اظهارداشت: ما در گازرسانی به صنایع در این خصوص تعهد کاری ۱۰ هزار مترمکعبی داشتیم که به ۱۹ هزار متر مکعب رسید و به حدود دو برابر تعهدات عمل کردیم که ۹۴/۱ درصد پوشش گازرسانی صنایع بوده است و ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب در مصرف سوخت‌های فسیلی صرفه‌جویی شد.

در سال‌های گذشته هیچگونه قطعی گاز نداشتیم

وی با اشاره به اینکه همانند گذشته قطعی گاز دیگر معنایی ندارد خاطرنشان کرد: ما در سال‌های اخیر قطعی گاز نداشته‌ایم و گاز به عنوان سوختی پایدار است در بعضی از موارد به علت یخ‌زدگی ورودی گاز ما صفر شده است که در دست ما نیست و توسط سیستم بیرونی انجام می‌شود که با تمهیدات لازم بلافاصله گاز را وصل کرده‌ایم.

حیدری با اشاره به توسعه گاز 29 اینچ در استان، افزود: این نوع گاز برای شهرکرد، بن، سامان، کوهرنگ یک میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه صرف شده که با نصب ایستگاه برای پایدار‌سازی و جریان مستمر استفاده خواهد‌شد.

وی با اشاره به گازرسانی به یک هزار و ۱۱۳ مشترک جدید در چهارماه اول سال 99؛ اضافه کرد: در کل سال ۹۸ به ده هزار و ۳۰۰ مشترک جدید گازرسانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به درآمدهای شرکت گاز استان، توضیح داد: حدود ۵۷ میلیارد تومان از صنایع، بخش خانگی و تجاری طلبکار هستیم و با رعایت شرایط نامناسب اقتصادی مردم برای اخذ بدهی برنامه‌ریزی‌های لازم را در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به حوادثی که بر اثر رانش زمین برای خطوط انتقالی اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: در منطقه شاه‌نجف بلافاصله برای حل مشکل پیمانکار گرفتیم و مسیر ۳ کیلومتری را بازسازی کردیم.

تاثیر پتروشیمی لردگان بر مصرف گاز استان

حیدری با اشاره به اضاف شدن پتروشیمی لردگان به مصرف‌کنندگان گاز این استان، بیان کرد: ما در سال ۹۸ حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز خریدیم ولی در سال ۹۹ با وجود پتروشیمی لردگان به ۲‌ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب رسید.

وی با اشاره به پروژه گازرسانی چمن‌گلی، گفت: حدود دو هزار و 400 متر تا ورودی چمن‌گلی شبکه‌گذاری باید انجام شود که به علت گرانی و بیماری کرونا پیمانکار از ادامه کار منصرف شده و در حال مذاکره با پیمانکار جدید هستیم که تا آبان‌ماه امسال از نعمت گاز برخودار شوند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول