اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تیشه به ریشه باشگاه‌های ورزشی/ آینده شغلی بیش از 20 هزار نفر در خراسان رضوی در خطر است

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی گفت: حدود 20 هزار نفر در باشگاه‌های ورزشی مشغول به کار هستند که از این طریق امرار معاش می‌کنند و آینده کاری آنها در خطر جدی قرار دارد.

تیشه به ریشه باشگاه‌های ورزشی/ آینده شغلی بیش از 20 هزار نفر در خراسان رضوی در خطر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، با شیوع ویروس کرونا باشگاه‌ها و اماکن ورزشی جزوه اولین مکان‌هایی بودند که تعطیل شدند، با قرار گرفتن در محدودیت‌های گروه سه و چهار آخرین مشاغلی بودند که توانستند فعالیت خود را از سر بگیرند‌.

حالا با گذشت تقریبا دوماه از بازگشایی مجدد باشگاه‌ها باتوجه به وضعیت خراسان رضوی از چهارم مرداد ماه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا تصمیم به تعطیلی دوباره باشگاه‌های ورزشی گرفت.

متاسفانه خیلی از مشاغل و اصناف از این بیماری ضررهای اقتصادی جبران ناپذیری را متحمل شدند، باشگاه‌ها داران نیز از این قاعده مستثنی نیستند، باشگاه‌های ورزشی تنها یک مکان تفریحی و سرگرم کننده نیستند، بلکه بنگاه‌های اقتصادی هستند که جمعیت زیادی را در برگرفته‌اند.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی درخصوص مشکلات باشگاه‌‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در مشهد، اظهار کرد: اکثرا باشگاه‌‌داران در ملک اجاره‌ای فعالیت دارندو برای خرید دستگاه و وسایل باشگاه وام گرفته‌اند تا امرارمعاش کنند.

سروش پورآزاد ادامه داد: در مرحله اول تعطیلی باشگاه‌ها ۴۰ باشگاه در معرض ورشکستگی قرار گرفته و لوازم باشگاه خود را به فروش گذاشتند.

وی با اشاره به بازرسی مکرر باشگاه‌ها، تصریح کرد: باشگاه‌داران با وجود ضررهایی که در این مدت متحمل شدند هزینه زیادی را صرف ضدعفونی و انجام پروتکل‌های بهداشتی کردند و  بازرس‌های اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی به طور مدام از اماکن بازدید داشتند.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی تاکید کرد: بعد از بازگشایی باشگاه‌ها مردم از حضور در باشگاه‌ها استقبال چندانی نکردند و ۱۰ درصد ظرفیت باشگاه تنها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

پورآزاد با اشاره به وضعیت بحرانی باشگاه‌های ورزشی، تصریح کرد: در شرایط فعلی کافی است سری به سایت‌های همچون دیوار و شیپور زد با سرچ کلمه باشگاه تعداد زیادی از آگهی‌هایی که مربوط به تجهیزات و وسایل باشگاه است نشان داده می‌شود، این موضوع سبب می‌شود دلالان وارد کار شوند و با خرید قیمت پایین لوازم و احتکار آنها شرایط نگران کننده‌ای را برای بعد از پایان کرونا رقم زنند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 20 هزار نفر در باشگاه‌های ورزشی مشغول به کار هستند که از این طریق امرار معاش می‌کنند و آینده کاری آنها درخطر جدی قرار دارد متاسفانه بسته‌های حمایتی برای باشگاه‌‌داران ۸ میلیون و مربیان ۶میلیون تومان است در حالی که اجاره ماهیانه خیلی از باشگاه‌ها از ۵ میلیون تا ۷۰ میلیون تومان است و موسسان باشگاه‌ها هیچ رغبتی برای دریافت این وام که مشکلات زیادی هم برای ثبت‌نام آن است، ندارند.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی از برگزاری جلسه ستاد ساماندهی درخصوص بازگشایی باشگاه‌ها خبر داد و عنوان کرد: روز گذشته جلسه‌ای با حضور معاون فرماندار مشهد، نماینده باشگاه‌داران، رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد و دیگر اعضای این ستاد برگزار شد و مقرر شد پیشنهادهای عملیاتی درخصوص تدوین پروتکل‌های جدید و سختگیرانه‌تر در ستاد مقابله با کرونای استان مطرح و درصورت فراهم شدن شرایط مجدد شاهد بازگشایی باشگاه‌های ورزشی باشیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول