اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ایجاد منطقه گردشگری در مجاورت سد درودزن مرودشت

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مرودشت از ایجاد منطقه تفریحی و گردشگری در مجاورت سد درود زن خبر داد.

ایجاد منطقه گردشگری در مجاورت سد درودزن مرودشت

  بهمن مردانی در گفتگو با خبرنگار سرویس شهرستان‌های فارس در مرودشت با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اکوسیستمی این شهرستان اظهار داشت: آب‌وهوای کوهستانی و معتدل به‌ ویژه در روستاهای مرودشت علاوه بر ایجاد انگیزه برای ادامه زندگی، موجب استقبال و حضور گردشگران و مسافران بسیاری شده است.

رئیس اداره گردشگری مرودشت با اشاره به پیشینه روستای درودزن افزود: روستای درودزن با جمعیتی بالغ‌ بر ۴۵۰ خانوار و قدمت ۳۰۰ ساله در مسیر و شاه‌راه بعضی از اماکن و روستاهای هدف گردشگری ازجمله حصار، دشتک و بهشت گمشده قرار دارد.

وی از ایجاد منطقه تفریحی و گردشگری در مجاورت سد درودزن به نام ستخر گزین خبر داد و بیان داشت: مسافران و گردشگران قبل از عزیمت به دیگر اماکن تاریخی و تفرجگاهی می‌توانند توقفی هم در درودزن داشته و از خدمات و امکانات مجموعه اشاره‌شده پس از راه‌اندازی استفاده کنند.

دبیر کارگروه گردشگری شهرستان مرودشت به اتمام طرح مطالعاتی این پروژه اشاره و ادامه داد: این مجموعه توسط شرکتی تعاونی و در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار با ظرفیت‌های همچون خدمات اقامتی تفریحی و گردشگری احداث خواهد شد که علاوه بر خدمات به مسافران و گردشگران باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای ساکنان بومی منطقه خواهد شد.

مردانی اضافه کرد: اقامتگاه سنتی، رستوران و سفره‌خانه سنتی، ورزش‌های آبی و مجتمع‌های ورزشی از جمله سوارکاری و تیراندازی، پارک جنگلی، غرفه‌های سنتی، موزه تاریخی، مردم‌شناسی و شهربازی از جمله مواردی است که در کلیات این طرح مطالعاتی آمده است.

وی به وجه تسمیه ستخر گزین اشاره کرد و گفت: در سمت غربی شهر مرودشت در میان دشت منتهی به سد درودزن سه کوه منفرد دیده می‌شود که ستخر گزین نامیده می‌شود که چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد.

 مردانی افزود: ستخر از کلمه استخر آماده و مقصود کوه میانی است که استخری را در بالای آن ساخته‌اند و مردم محلی کوه شرقی را کشتی‌شکسته (قلعه شکسته) کوه میانی را استخر و کوه غربی را شاداب می‌نامند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول