اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ماجرای انتخاب شهردار میاندوآب/معاون استاندار: فرد معرفی شده صلاحیت قانونی ندارد

اما موضوع انتخاب شهردار میاندوآب همواره به یکی از چالش‌های اساسی و مهم این شهر تبدیل شده که کماکان تصدی این سمت در میاندوآب دچار ابهاماتی است چنانچه رییس شورای شهر میاندوآب همچنان اصرار بر تصدی فرد منتخب دارد درحالی که استانداری با این تصمیم مخالف است.

ماجرای انتخاب شهردار میاندوآب/معاون استاندار: فرد معرفی شده صلاحیت قانونی ندارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، در پی انتشار خبری در خصوص انتخاب و صدور حکم شهرداری میاندوآب و اختلافات موجود بین استانداری آذربایجان‌غربی و شورای شهر میاندوآب خبرنگار فارس پیگیر شفاف سازی، عدم احراز صلاحیت فرد منتخب از سوی استانداری آذربایجان‌غربی شده است.

شهر میاندوآب سال 99 را با سرپرست شهرداری آغاز کرده، و نزدیک به پنج ماه است که در این شرایط به سر می‌برد و میاندوآب  فرصت پنج ماهه را برای توسعه و پیشرفت شهر را از دست داده است و همچنان در انتخاب شهردار تعلل وجود دارد.

فرد منتخب صلاحیت سمت شهرداری را ندارد

آیدین رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به عدم صلاحیت فرد منتخب از سوی شورای شهر میاندوآب اظهار داشت: با توجه به بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده از سوی استانداری آذربایجان‌غربی، فرد منتخب برای شهرداری میاندوآب از سوی شورای شهر صلاحیت لازم برای این سمت را ندارد و این فرد پیمانکار است و براساس ماده چهار احراز آیین نامه شرایط شهرداری این فرد نمی‌تواند کاندید مناسب برای سمت شهرداری باشد.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر میاندوآب با مراجعه به وزارت کشور و اقدام به ارائه نامه‌ای بر تایید صلاحیت این فرد از سوی وزارت کشور کرده است، اعلام کرد: با توجه به تایید صلاحیت از سوی وزارت کشور اقدامات لازم برای تایید و صدور حکم  برای سمت شهرداری این فرد انجام شد اما در این راستا دوباره مستنداتی دلیل بر عدم صلاحیت و احراز صلاحیت این فرد به وجود آمد که دوباره مخالفت خود را بر انتخاب فرد منتخب شده اعلام کردیم.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: این فرد با توجه به اینکه پیمانکار است و قرار دادی با شهرداری برای پیمانکاری و فعالیت بسته است، اذعان کرد: با توجه به اینکه این فرد اقدام به فسق قرارداد با شهرداری را کرده است اما به دلیل شاعبه  نفعی که برای این پیمانکار که وجود دارد با هماهنگی وزارت‌ کشور تصمیم بر اعلام عدم صلاحیت این فرد منتخب بر سمت شهرداری داده شده است و این تصمیم به شورای شهر میاندوآب ارجاع شد تا اقدامات لازم برای انتخاب فرد جدید انجام شود.

رحمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه سه بار متمادی عدم صلاحیت این فرد به صورت کتبی اعلام شده است اما شورای شهر اصرار انتخاب این فرد به تصدی شهرداری را دارد که در این راستا باید شورای شهر به تصمیمات قانونی تمکین کرده و نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام کند.

وی اذعان کرد: اصرار بر انتخاب فردی که عدم صلاحت آن احراز شده است فقط وقت انتخاب مدیریت جدید را تلف می‌کند و سیستم با سرپرست اداره شده و این امر جز ضرر و بلاتکلیفی نتیجه دیگری ندارد و اصرار بی مورد شورای شهر خلاف مقررات مصوبات است و این امر مسبب اصلی بروز برخی مشکلات در مدیریت شهری است.

رحمانی یادآور شد: وظیفه اصلی و قانونی شورای شهر تسریع در مدیریت شهری است و باید هر چه سریعتر اقدام به انتخاب فرد جدید کرده و هیچ فشاری در رد شهردار منتخب و انتخاب شهردار جدید وجود ندارد، و اعلام می‌شود این فرد از نظر احراز آیین نامه انتخاب شهردار رد است و هر چه سریعتر اقدام به انتخاب شهردار جدید کنند تا روند انتصاب شهرداری میاندوآب تسریع شود.

رییس شورای شهر میاندوآب برای انتخاب شهردار سلیقه‌ای عمل می‌کند/قصور شورای شهر علت اصلی تعلل در انتخاب شهردار

 داریوش عسگری عضو شورای شهر میاندوآب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: اسنادی که از وزرات کشور برای شفاف سازی موضوع انتخاب شهردار میاندوآب ارایه شده نشان‌دهنده عدم احراز صلاحیت این فرد منتخب به عنوان تصدی سمت شهرداری است اما رییس شورای شهر میاندوآب با سلیقه‌ای عمل کردن و استفاده از نظر شخصی خود و اصرار بر انتخاب این شخص به سمت شهرداری موجب بروز مشکل در انتخاب این سمت کرده است که این امر خلاف قانون است.

وی افزود: شورای شهر میاندوآب سه نامه کتبی از سوی استانداری آذربایجان‌غربی دلیل بر عدم صلاحیت فرد منتخب به سمت شهرداری میاندوآب دریافت کرده است که به نامه‌های دریافتی ترتیب اثر ندادند و این موضوع را رد کردند.

عضو شورای شهر میاندوآب عنوان کرد:قصور شورای شهر میاندوآب علت اصلی تعلل انتخاب شهردار در این شهر است و  بی قانونی در انتخاب شهردار در این حوزه به طور کامل محرز است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم از سوی  معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی به طور کامل انجام شده است، تاکید کرد: نادیده گرفتن نامه‌ها و اقدامات غیرقانونی انجام شده در شورای شهر میاندوآب باعث ایجاد تعلل در انتخاب شهردار شده است و در این راستا باید به تصمیمات اتخاذ شده از سوی استانداری احترام گذاشته شود و از قانون تمکین کرد.

عسگری خاطرنشان کرد: فرد منتخب جزء پیمانکاران شهرداری است و انتخاب فردی که ذی نفع شهرداری باشد به عنوان سمت شهرداری منع قانونی دارد.

خاطرنشان می‌شود از اواسط فروردین ماه امسال طی یک جلسه‌ای شهردار وقت میاندوآب اقدام به استعفا  از سمت شهرداری میاندوآب کرد و از آن زمان تا کنون شهرداری میاندوآب توسط سرپرست شهرداری اداره می‌شود و طی این مدت زمان 2 فرد برای سمت شهرداری از سوی شورای شهر انتخاب شده است که از سوی استانداری آذربایجان‌غربی تایید صلاحیت نشده‌اند با توجه به اینکه میاندوآب از لحاظ خدمات رسانی در حالت بحران قرار دارد و مشکل 20 ساله پسماند در میاندوآب نیز دچار معضل است و شهر میاندوآب  با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند، اما مسوولین در انتخاب مدیریت شهری تعلل می‌کنند و این بی‌توجهی موجب به وجود آمدن مشکلات فراوان در این شهر شده که لازم است مسوولین  هر چه سریع‌تر برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند تا معضلات شهری بیش از این افزایش پیدا نکند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول