اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

۶۵ درصد مردم چالوس ماسک می‌زنند/ تأمین و توزیع ۱۰۰ هزار ماسک توسط سپاه و بسیج اصناف

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس با اشاره به مشارکت ۶۵ درصدی مردم در استفاده از ماسک، گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار ماسک به همت سپاه شهرستان و بسیج اصناف با قیمت مصوب تأمین و توزیع شد.

۶۵ درصد مردم چالوس ماسک می‌زنند/ تأمین و توزیع ۱۰۰ هزار ماسک توسط سپاه و بسیج اصناف

حدیث گردکلی مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس با توجه به وضعیت قرمز شهرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در چالوس، اظهار کرد: بیماری کرونا در شهرستان چالوس همچنان جولان می‌دهد و در شرایط هشدار و قرمز قرار دارد و ما به هیچ وجه نباید شیوع کرونا را نادیده بگیریم.

وی افزود: انتظار می‌رود مردم بدون ماسک از منزل خارج نشوند همچنین امر فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و نسبت به این موضوع سهل‌انگاری نداشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت با اشاره به مشارکت ۶۵ درصدی مردم در استفاده از ماسک براساس بررسی‌های میدانی انجام شده، بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ هزار ماسک به همت سپاه شهرستان و بسیج اصناف با قیمت مصوب تأمین و توزیع شد.

گردکلی خاطرنشان کرد: برای کنترل این ویروس همه شهروندان باید همکاری داشته باشند و موازین بهداشتی را رعایت کنند و با توجه به شرایط موجود، رعایت فاصله اجتماعی و عدم خروج غیرضروری از منازل باید مورد توجه باشد و تا حد امکان از خرید آنلاین استفاده کنند.

وی ادامه داد: همکاری دهیاری، شوراها، معلمان و معتمدان شهر و روستا در زمینه فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی، همچنین مشارکت بیشتر شهرداری‌ها برای نصب بنرهای اطلاع رسانی در نقاط حساس شهر گام‌های کلیدی در کنترل و پیشگیری ویروس کرونا دارند.

این‌ مسؤول بیان کرد: با توجه به اجباری بودن ماسک برای ادارات، ارباب رجوع و اصناف پرخطر همچنین برای قطع زنجیره انتقال کرونا و مهار آن، کارشناسان و بازرسان روزانه از برخی از واحدهای صنفی و ادارات بازدید می‌کنند.

کمک یک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومانی خیران سلامت چالوس

گردکلی با اشاره به مشارکت مجمع خیران برای تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز بیمارستان‌ها، گفت: از زمان شیوع کرونا مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از طرف خیران سلامت برای خرید ملزومات پزشکی (ماسک، گان، الکل، مواد ضدعفونی) کمک انجام گرفت.

وی ضمن قدردانی از مسؤولان شهرستان و ستاد پشتیبانی مقابله با کرونا، افزود: این مجمع در پیک دوم کرونا در قالب تجهیزات پزشکی ملزومات مصرفی تاکنون کمک‌های زیادی انجام دادند همچنان نیازمند یاری‌رسانی این خیران در تهیه ملزومات مصرفی بیمارستان‌ها هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس براساس بررسی‌های میدانی انجام شده از مردم خواست از برگزاری و حضور در مراسم عروسی و عزا به شدت پرهیز کنند.

گردکلی در پایان بر رعایت بهداشت، توجه به ضوابط بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستشوی مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع کرونا تأکید کرد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول