اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان رتبه نخست فعال‌سازی واحدهای راکد را کسب کرد

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: در کشور فعال‌سازی تعداد326 بنگاه پیش‌بینی شده بود که بنا بر اعلام وزارت متبوع، بیشترین درصد تحقق مربوط به استان زنجان با درصد تحقق 160 است.

زنجان رتبه نخست فعال‌سازی واحدهای راکد را کسب کرد

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در سال جهش تولید برای سازمان‌های استانی متناسب با جهت‌گیری‌های اصلی وزارت شامل جهش تولید، اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام، توسعه صادرات و کنترل واردات و مدیریت و تنظیم بازار، برنامه های عملیاتی تدوین شده بود که با توجه به اهداف کمی تعیین شده عملکرد 3 ماهه اول سازمان‌های استانی اعلام شده است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان اظهار داشت: در سطح ملی، هدف‌گذاری برای جایگزینی واردات یعنی صرفه‌‍جویی ارزی 753 میلیون دلار پیش‌بینی شده بود که 752 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی با تقریبا 100 درصد تحقق صورت گرفته است که در این شاخص بیشترین درصـد تحقق مربوط به استان زنجان با درصد تحقق 400 است.

وی با اشاره به اینکه هدفگذاری برای فعال سازی واحدهای راکد صنعتی از دیگر جهت‌گیری‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جهش تولید بود، گفت: در این شاخص و در کشور فعال‌سازی تعداد 326 بنگاه پیش‌بینی شده بود که تعداد 289 بنگاه با درصد تحقق 89 فعال شده است که بنا بر اعلام وزارت متبوع، بیشترین درصد تحقق مربوط به استان زنجان با درصد تحقق 160 است.

فغفوری گفت: در هدفگذاری برای صدور پروانه بهره برداری با درصد تحقق 77 در کشور نیز استان زنجان با درصد تحقق 150 رتبه اول کشوری را به دست آورده است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان افزود: درباره هدف ایجاد اشتغال در صنعت 77 درصد برنامه وزارت محقق شده است که در بین استان‌ها بیشترین درصد تحقق مربوط به استان زنجان با درصد تحقق 249 بوده است.

وی با بیان اینکه انجام بازرسی‌های هدفمند از بنگاه های اقتصادی از دیگر برنامه های عملیاتی بوده است، گفت: این شاخص در سطح کشور 98 درصد محقق شده است که در بین استان‌ها ، استان زنجان با 164 درصد بیشترین درصد تحقق را داشته است.

وی گفت: در دیگر شاخص های مورد ارزیابی قرار گرفته نیز استان زنجان توانست برنامه های عملیاتی وزارت متبوع خود را به نحو مطلوب انجام داده و رتبه چهارم کشوری را به دست آورد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول