اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آغاز ساخت سردرب اصلی مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: پروژه سردرب اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان امروز کلید خورد و از فردا کار اجرایی آن به همت یکی از خیران استان آغاز خواهد شد.

آغاز ساخت سردرب اصلی مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران

به گزارش فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در مراسم کلنگ‌زنی سردرب اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران بزرگترین مرکز در سطح کشور است که کار ساخت آن به مدت ۱۲ سال به طول انجامید.

وی با بیان اینکه مازندران در ساخت این مجموعه فرهنگی به نسبت استان‌های دیگر از پیشرفت خوبی برخوردار بود، ادامه داد: در فرآیند ساخت این مرکز بزرگ دچار مشکلات مالی شدیم و انتظار داریم مسؤولان در امر ساخت و تکمیل آن کمک کنند تا شرمنده شهدا و خانواده‌های جانبازان نباشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه به مدت هفت سال در این مجموعه هستم و پیش شهدا خجالت می‌کشم که نتوانسم کاری انجام بدهم، افزود: گلایه‌هایی از شهرداری و مسؤولان استان داشتم و انتظار داریم مانند شهرهای رشت و گرگان پای کار بیایند تا مجموعه به سرانجام برسد.

ملکی عنوان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با بودجه‌های ملی و استانی ساخته نمی‌شود و مردم همچون سال‌های دفاع مقدس باید پای کار بیایند و در ساخت این مرکز مشارکت کنند.

وی افزود: با پیگیری‌های زیادی که برای جذب اعتبارات مردمی داشتیم سرانجام با پای کار آمدن یکی از خیران پیشکسوت حوزه ایثار و شهادت پروژه سردرب اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان امروز کلید خورد و از فردا کار اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه کرد:  با توجه به شرایط کرونایی و عدم برگزاری تجمعات، هدف از برگزاری این برنامه انتقال فرهنگ شور و شعور اسلامی و بصیرت انقلابی برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است‌.

ملکی با بیان اینکه شهدا با جهاد جان خود که آخرین مرحله از تکامل انسانی است، به ما درس ایثار دادند، تأکید کرد: هرگاه توانستیم جهاد علم و مال داشته باشیم به درجه جهاد جان که شهدا رسیده‌اند، خواهیم رسید و ما این جهاد مالی را امروز به عینه در وجود این خیر عزیز دیدیم.   

وی اعلام کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران دارای 6 سردرب است که سردرب گلما را به نیت 72 شهید کربلا با 72 ستون احداث کردیم که سردرب اصلی این مرکز با مساعدت خَیِر عزیز حوزه ایثار و شهادت ساخته می‌شود تا باقیات و صالحاتش باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: دولت با توجه به اعتبار و بودجه‌ای که به این بخش تخصص یافته، نمی‌تواند در تکمیل این مجموعه کمک آن‌چنانی داشته باشد، ۱۴ هکتار زمین در طرح قرار گرفته و به‌زودی با کمک شهرداری و سازمان مسکن و شهرسازی با حضور استاندار جلسه‌ای برای رفع این مشکل خواهیم داشت که انتظار داریم ۱۰ هکتار را آزاد کرده و ۴ هکتار را برای ما خریداری کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول